اردبیل؛

اجرای طرح مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی در اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: طرح مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی برای استفاده بهینه از نعمت آب و کاهش خسارات حوادث غیرمترقبه در این مزارع در استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میرآرمان واعظی افزود: استفاده از ظرفیت سدها و منابع آبی با استعداد ودارای ظرفیت پرورش ماهی از اولویت‌های اصلی و مهم برای افزایش تولید در حوزه آبزیان و اشتغال بوده که در این زمینه استفاده از ظرفیت پنج سد در سطح استان برای امسال برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: همان طوری که سال 96 از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است با اجرای پرورش ماهی در قفس و پن در سدهای مستعد، مکانیزه کردن استخرهای پرورش ماهی و برگزاری کلاس‌های آموزشی هدفمند تلاش می‌کنیم تاتولید را افزایش داده و زمینه‌ساز اشتغال جوانان شویم.

مدیرکل شیلات استان اردبیلپیگیری طرح‌های راکد و نیمه‌فعال، حفاظت و بازسازی ذخایر و راه‌اندازی بازار آبزیان از اولویت‌های مهم امسال برشمرد و بیان کرد: امسال براساس هدفگذاری‌های انجام شده 10 هزار تن ماهی در استان تولید می‌شود که در همین راستا در آینده‌ای نزدیک 13 میلیون بچه ماهی در سدهای استان رهاسازی می‌شود.

واعظی با تاکید بر توسعه فرهنگ بیمه در بین پرورش‌دهندگان آبزیان تصریح کرد: باید برای جلوگیری از خسارات مختلف ناشی از حوادث غیرمترقبه پرورش‌دهندگان ماهی مزارع و استخرهای خود را بیمه کرده و در کنار این امرنسبت به مکانیزه کردن مزارع خود اقدام کنند.

وی از تامین اعتبار لازم برای مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی در استان از طرف وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: پرورش‌دهندگان ماهی می‌توانند برایاخذ وام مکانیزاسیون بهجهاد کشاورزی و شیلات مراجعه کرده و برای دریافت این تسهیلات اقدامات لازم را انجام دهند تا با مکانیزه کردن مزارع خود آنها را در برابر حوادث غیرمترقبه ایمن‌سازی کنند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل اظهار کرد: تمامی مزارع پرورش ماهی در سطح استان باید به صورت کامل مکانیزه شده و دستگاه‌های لازم از جمله اکترو پمپ، ژنراتور، درام فیلتر، اکسیژن ساز و سایر تجهیزاتدر مزارع برای جلوگیری از خطرات و عواقب ناشی از سیل، یخبندان، طوفان و کولاک نصب شوند.

واعظی با بیان اینکه طرح مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی روشی برای استفاده بهینه از نعمت آب بوده که در این روش در میزان مصرف آب تا 50 درصد صرفه‌جویی می‌شود، افزود:به دلیل بحران منابع آبی در کشور ارتقای تجهیزات داخل مزارع پرورش ماهی حائز اهمیت است که بر همین اساس پرورش‌دهندگان ماهی باید بادریافت تسهیلات بانکی مزارع پرورش ماهی خود را مکانیزه کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار