اردبیل؛

60 میلیارد تومان به بنگاه‌های اقتصادی پرداخت می‌شود

استاندار اردبیل گفت: براساس قانون بودجه و برنامه ششم توسعه 60 میلیارد تومان اعتبار از منابع استانی در حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش افزود: ما از محل وجوه اداره شده و براساس احکام دائمی برنامه ششم توسعه و بودجه سالانه شورای برنامه‌ریزی موظف هستیم تا 20 درصد اعتبارات استانی را از محل کمک‌های فنی، اعتباری برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: رقم پیشنهادی در استان 60 میلیارد تومان است که قرار است براساس تصمیم شورای برنامه‌ریزی استان این منابع را به روش‌های مناسب که اعضای شورای برنامه‌ریزی تصمیم می‌گیرند آن را در اختیار صاحبان واحدهای تولیدی قرار دهیم تا زمینه توانمندسازی و حل مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی فراهم آید.

استاندار اردبیل گفت: روش‌های متعددی برای توزیع این 60 میلیارد تومان پیشنهاد شده که در نهایت بهترین پیشنهاد را انتخاب و سعی می‌کنیم تا از واحدهای تولیدی و اقتصادی حمایت کنیم که در مجموع تا پایان سال این رقم در اختیار صاحبان واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد.

خدابخش با یادآوری اینکه در سال‌جاری نیز با برگزاری جلسات مستمر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تلاش جدی بر این است تا صاحبان واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال از تسهیلات بهره‌مند شوند، افزود: دولت علی‌رغم اینکه چند مشکل را نظیر چک برگشتی، معوقات بانکی، مشکلات دارایی و مالیاتی و بیمه صاحبان واحدهای تولیدی را برطرف کرد اما همچنان برخی از صاحبان واحدهای تولیدی راغب به دریافت این تسهیلات نشدند که ضروری است دلیل این امر مشخص شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی از صاحبان واحدهای تولیدی به دلیل بالا بودن رقم نرخ سود و برخی نیز به دلایل متعدد این تسهیلات را دریافت نکردند که امیدواریم اتاق بازرگانی با دعوت از صاحبان این واحدها دلیل این امر را مورد بررسی قرار دهد تا در سال‌جاری مشکلات و موانع در این زمینه برطرف شود.

وی به لایحه قانون دریافت مالیات بر ارزش افزوده و بررسی آن در مجلس اشاره کرد و افزود: امیدواریم بخش خصوصی پیشنهادات خود را در این زمینه برای حل موانع و مشکلات پیش رو به نمایندگان مجلس ارائه دهند تا در بررسی این لایحه موضوع مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.