فرماندار عسلویه:

ضرورت احداث کشتارگاه در شهرستان عسلویه

فرماندار و رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان عسلویه گفت: در کمیته برنامه ریزی اعتبارات لازم برای احداث کشتارگاه در نظر گرفته خواهد شد.

ضرورت احداث کشتارگاه در شهرستان عسلویه
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالله نادری صبح شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی عسلویه با بیان اینکه احداث کشتارگاه مورد تائید شبکه بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی یکی از اولویت‌های حوزه سلامت است، اظهار داشت: در کمیته برنامه ریزی اعتبارات لازم برای احداث کشتارگاه در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان عسلویه با اشاره به اهمیت بیماری مشترک بین انسان و دام به ویژه تب کریمه کنگو، افزود: مرزهای ورودی شهرستان تحت کنترل شدید و ورود دام‌های آلوده از شهرستان‌های هم‌جوار قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص جمع آوری روغن پوماس نیز تاکید کرد: ورود بیش از پیش نیروی انتظامی، تعزیرات، دادستانی، صنعت و معدن، اصناف و گمرگ در کار شبکه بهداشت و درمان ضروری است.

نادری ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل تیم قوی تا پایان ماه مبارک رمضان، ادامه داد: در تیرماه سال جاری با قاطعیت هرچه تمام‌تر با متخلفین که در این زمینه سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند برخورد قانونی شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه نیز با بیان اینکه گفتمان جهان امروز، محوریت سلامت در توسعه پایدار است و تضمین سلامت بدون توجه به جنس، سن، قومیت و محل زندگی به‌عنوان ارزش و حقی همگانی از جمله وظایف دولت شناخته شده و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر این موضوع صراحت دارد، اظهار داشت: دولت موظف شده است برای نهادینه کردن مدیریت، سیاست گذاری، ارزشیابی و هماهنگی گسترش سلامت همگانی و امنیت غذا و تغذیه در کشور، شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را تشکیل دهد.

جاسم زارعی اضافه کرد: بر اساس مقررات مصوب هیئت وزیران، رئیس جمهور، رئیس شورای عالی سلامت و امنیت غذائی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دبیری این شورا را بر عهده دارند.

وی در ادامه گزارش مختصری از مصوبات جلسات قبل و اقدامات انجام شده را ارائه کرد و اظهار داشت: آخرین جلسه پایان سال 95 درخصوص کشتارگاه وجمع آوری روغن پوماس بود و اولین جلسه در سال 96 در فروردین ماه ویژه هفته سلامت و دومین جلسه اضطراری ویژه مالاریا تشکیل شد.

زارعی با اشاره به احداث کشتارگاه بیان کرد: پیگیری های این شبکه و اداره دامپزشکی تاکنون نتیجه لازم را نداده و ورود بیش از پیش فرماندار، شهرداران و دهیاران را می‌طلبد چون شبکه بهداشت و دامپزشکی ناظر هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه در خصوص جمع آوری روغن پوماس نیز خاطرنشان کرد: با همکاری ائمه جمعه، شهرداران، دهیاران و شورای اسلامی شهر و روستا در زمینه همکاری در خطر استفاده از روغن پوماس در حد وسیعی در سطح شهرستان انجام گرفت.

وی بر لزوم تشکیل یک تیم قوی و پای کار متشکل از نیروی انتظامی، تعزیرات، دادستانی، صنعت ومعدن، اصناف، گمرک، شبکه بهداشت و درمان و نماینده فرماندار تاکید کرد و افزود: با قاطعیت با افرادی که به‌دلیل سودجوئی تاکنون علیرغم  اطلاع رسانی وتذکرات قبلی، تمکین نکردند، برخوردشود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان در خصوص خطر انتقال بیماری های مشترک به ویژه بیماری خطرناک تب کریمه کنگو، به ضرورت کنترل شدید مرزهای ورودی استان‌های مجاور به ویژه هرمزگان و فارس اشاره کرد و خواستار ممنوعیت ورود دام به شهرستان شد و افزود: از رئیس شورای سلامت شهرستان خواهش داریم که درصورت صلاح‌دید علاوه بر جمع آوری روغن پوماس و احداث کشتارگاه، همچنین کنترل ورورد دام به شهرستان جزو مصوبات جلسه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ ث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.