کرمانشاه؛

هر مشکلی در جامعه اسلامی مشکل همه امت است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: هر مشکلی در جامعه اسلامی مشکل همه امت اسلامی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمدرضا عدالت خواه گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها یک فریضه شرعیه آمره نیست که مختص به مسلمین باشد، بلکه یک حجت و حکم عقلیه هم هست و برای همه جوامع بشری که نیازمند ارتقای اجتماعی هم باشند، نافذ و نافع است.
 
  وی به تشریح مبانی شرعی امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام پرداخت و گفت: فقها متفقا بر این باورند که این فریضه واجب کفایی است و اگر کسی برای اقامه آن قیام نکند تکلیف بر همه مستقر است و گناهی است که بر همه بار می شود.
 
  رییس کل دادگستری استان کرمانشاه یادآور شد: برای تحقق و برپایی امر به معروف و نهی از منکر ابزار عملیاتی و هنرمندانه که وجود دارد، سعه صدر و قول لین است و تجربه نشان داده که به هیچ وجه خشونت در اجرای آن کارگر نیست.
 
  عدالت خواه خاطرنشان کرد: در برخی از مسائل دینی ممکن است اختلافاتی وجود داشته باشد، اما مسئله امر به معروف و نهی از منکر از مسلمات دین ماست که مورد اتفاق نظر همه عقلا، علما و فقها است.
 
رییس کل دادگستری استان در ادامه به مبانی روایی امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و ادامه داد: یکی از مباحثی که همه ائمه اطهار(ع) در آن مقالی دارند همین فریضه است. حضرت علی(ع) همه اعمال نیک حتی جهاد در راه خدا را در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره در برابر دریا می داند.
 
 وی افزود: باید متدینینی که درد دین دارند با اقتدار علمی و عملی در همه صحنه ها حضور داشته باشند و این حضور نداشتن ها یعنی بستر سازی برای ظهور منکرات.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.