کرمانشاه؛

کاهش 30 تا 50 درصدی اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به کاهش 30 تا 50 درصدی اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: روزه‌داران چنانچه سحری مناسبی خورده باشند، می‌توانند اوایل صبح خون اهدا کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ابراهیم سلطانیان از کاهش اهدا خون در ایام ماه رمضان خبر داد و اظهار کرد: در این ایام حداقل 30 درصد کاهش اهدا خون داریم که گاهی تا 50 درصد هم می‌رسد و این در حالیست که نیاز به خون و افرادی که بیمار هستند در ماه رمضان کاهش پیدا نمی‌کند .

وی خاطرنشان کرد: به روزه‌داران اطمینان می‌دهیم که روزه‌داری مانع اهدا خون نیست و اگر فردی شرایط جسمی مناسبی داشته باشد می‌تواند در این ایام هم خون اهدا کند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه بهترین زمان برای اهدا خون را اوایل صبح دانست و افزود: اگر فردی سحری مناسبی خورده باشد می‌تواند اوایل صبح خون اهدا کند و روزه خود را نیز تا غروب حفظ کند.

سلطانیان تصریح کرد: برای رفاه حال مردم ساعت کاری مرکز انتقال خون بلوار بنت‌الهدی را به سه شیفت در روز در ایام ماه رمضان افزایش دادیم.

به گفته این مسئول، این مرکز هر روز از هفت و 45 دقیقه صبح تا 10 و 30 دقیقه شب پذیرش دارد و بعد از پذیرش هم ممکن است حتی تا 12 شب خونگیری انجام شود.

وی در خصوص ساعت کاری مرکز خیابان منزه نیز ادامه داد: این مرکز نیز هر روز در ساعت کاری آماده پذیرش شهروندان است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه یادآوری کرد: برای اینکه با کاهش ذخایر خون مواجه نشویم، از قبل از ماه رمضان نیز ذخیره‌سازی را انجام دادیم و این ذخایر تا 35 روز امکان نگهداری دارد.

سلطانیان بیشترین گروه‌های خونی مورد نیاز را نیز گروه‌های خونی منفی اعلام کرد و گفت: البته ما به همه انواع گروه‌های خونی نیاز داریم.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.