بجنورد؛

خسارت180 میلیارد ریالی زلزله به مدارس بجنورد

زلزله 5 ممیز 7 دهم ریشتری در ماه گذشته 180 میلیارد ریال به مدارس شهرستان بجنورد خسارت وارد کرده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمود اسدی مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد گفت : بر اساس برآورد انجام شده از خسارت های زلزله، 170 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی مدارس و 10 میلیارد ریال برای تعمیر و بهسازی فضای آموزشی خسارت دیده مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه 60 باب از مدارس خسارت دیده در بجنورد بیمه بوده اند ، افزود : بیمه بابت خسارت‌های وارد شده به این مدارس نیازمند بازسازی، 700 میلیون ریال و برای تعمیر 600 میلیون ریال غرامت پرداخت می کند اما این میزان به هیچ عنوان پاسخ گوی نیاز نیست.

اسدی تصریح کرد: 174 باب آموزشگاه از 315 باب آموزشگاه شهر بجنورد از زلزله خسارت دیده است که 24 باب تخریبی و خطرآفرین بوده و آسیب خسارت ها در 25 باب جدی است.

وی با اشاره به این که خسارت 125 باب آموزشگاه نیاز به تعمیر و بهسازی دارد ، گفت : خسارت وارد شده به مدارس، دغدغه های ما برای کمبود فضای آموزشی را بیشتر کرده است و سبب شد تا مشکل کمبود فضای آموزشی در شهرستان شدت گیرد.

وی واگذاری بخشی از فضای آموزشی شهر بجنورد به اداری را از دیگر علت های کمبود فضای آموزشی عنوان و اظهار کرد : با شکل گیری استان برخی از فضای اداری در ساختمان مدارس شکل گرفت و این فضا ها هنوز هم در اختیار مدارس قرار نگرفته است.

مدیر آموزش و پرورش بجنورد افزود : دانشگاه تربیت معلم، دانشکده دارالفنون، اداره ‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل نوسازی مدارس و دانشگاه کوثر از نمونه هایی هستند که فضای آموزشی شهر بجنورد را در اختیار گرفته اند.

وی تصریح کرد: برخی روستاهای اطراف بجنورد همچون محمدعلی پهلوان به واسطه مهاجر پذیری زیاد با ازدحام جمعیت دانش آموز روبه رو شده و مشکل اساسی در این روستا تامین زمین برای ساخت مدرسه است.

وی همچنین اظهار کرد : در سال تحصیلی جاری 35 کلاس درس در بجنورد به بهره‌برداری رسیده است و سال جدید هم افزون بر 70 کلاس درس برای حضور دانش‌آموزان آماده می شود اما مشکل کمبود مدرسه همچنان گریبانگیر است.

اسدی با بیان اینکه ساخت مدارس و بازسازی تمام مدارس خسارت دیده در چند ماه مانده به آغاز سال تحصیلی جدید میسر نیست گفت: یکی دیگر از راهکارها، خرید کانکس است که در این زمینه نیازمند اختصاص اعتبار هستیم.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.