نبرد سرنوشت ساز در سرزمین اژدها

یوونتوس - رئال مادرید/پیروز شو، به خاطر بوفون یا برای جاودانگی مادرید

یوونتوس و رئال مادرید امشب دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا را در شهر کاردیف برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فینال لیگ قهرمانان اروپا فصل 2016-17 امشب ساعت 23 و 15 دقیقه بین تیم های یوونتوس و رئال مادرید در ورزشگاه میلنیوم شهر کاردیف ولز و به قضاوت فلیکس بریخ آلمانی برگزار می شود.
 
یوونتوس - رئال مادرید/پیروز شو،به خاطر بوفون یا برای جاودانگی مادرید///////////تاپ 8 صبخ شنبه
 
  یوونتوس با هدایت آلگری برای دومین بار در سه سال گذشته به فینال این رقابتها راه یافته است و رئال نیز برای دومین بار پیاپی و سومین بار در چهار سال گذشته فینال لیگ قهرمانان را تجربه می کند.
 
جدال این دو تیم را می توان جدال موفق ترین تیم و ناکام ترین تیم در تاریخ لیگ قهرمانان نامگذاری کرد زیرا رئال با 11 بار قهرمانی پرافتخارترین تیم این رقابتها است و یوونتوس با شش نایب قهرمانی ، بیشترین نایب قهرمانی را در طول این رقابتها به دست آورده است.
 
 تقابل زیدان با تیمی که پنج سال از دوران فوتبالش را در آن گذراند و به شهرت رسید می تواند جالب باشد. زیدان در این فصل با رئال عملکرد موفقی داشت و توانست لالیگا را فتح کند و حالا با رسیدن به فینال لیگ قهرمانان ، می تواند با فتح جامی که تخصص رئالی هاست ، دو گانه را به دست آورد.
 
در طرف دیگر آلگری عملکرد فوق العاده ای در این سه سال که هدایت یووه را بر عهده داشت از خود نشان داده و در این فصل با فتح سری آ و کوپاایتالیا و فتح احتمالی لیگ قهرمانان می تواند در تاریخ این باشگاه جاودانه شود. البته خیلی ها او را همین حالا هم بهترین مربی حال حاضر دنیا می دانند.
 
ویرایشششششششششششششششششششش 
 
یوونتوس نسبت به دو سال قبل که به فینال رسید ، ستاره هایی زیادی را از دست داده. پیرلو، ویدال ، پوگبا ، توز و موراتا از جمله این ستاره ها هستند که هر کدام از این بازیکنان در پست خود بین بهترین بازیکنان دنیا محسوب می شدند اما جدایی این بازیکنان نه تنها خللی در قدرت بیانکونری وارد نکرد بلکه آنها را قوی تر هم کرد. از تیم دو سال قبل یووه که به فینال برلین رسید و مقابل بارسلونا مغلوب شد فقظ بوفون ، کیلینی ، بارتزالی ، بونوچی ، لیختشتاینر و مارکیزیو در تیم فعلی هستند و این نشان دهنده عملکرد فوق العاده ماسیمیلیانو آلگری سرمربی یوونتوس است که تیمش را با وجود جدایی ستاره هایش در یک مدت کوتاه ، اینچنین قدرتمند نگه داشته است.
 
در طرف دیگر اما رئال مادرید نسبت به سال قبل که فینال لیگ قهرمانان را تجربه کرد و با شکست اتلتیکو مادرید در ضربات پنالتی به یازدهمین قهرمانی اش در این رقابتها رسید، در ترکیب اصلی تیمش تغییری ایجاد نشده است. زین الدین زیدان هم می تواند با دفاع از عنوان قهرمانی اش در لیگ قهرمانان که تاکنون تیمش موفق با انجام آن نشده ، خودش و تیمش را در تاریخ جاودانه کند.
 
جدال بی بی سی رئال مادرید(بیل، بنزما و رونالدو) در خط حمله و بی بی سی یوونتوس (بارتزالی، بونوچی و کیلینی) در خط دفاع از نکات جالب توجه این مسابقه است.همچنین تقابل هیگواین و خدیرا بازیکنان یوونتوس مقابل تیم سابقشان رئال مادرید و همچنین موراتا(اگر فرصت بازی پیدا کند) بازیکن رئال مقابل تیم سابقش یوونتوس از نیز می تواند به جذابیت این مسابقه اضافه کند.
 
جی جی بوفون یگانه بازمانده شکست فینال 2003 برابر میلان می خواهد سرانجام قهرمان اروپا شود. بوفون که نقطه مقابل کیلور ناواس ایستاده. ناواس طی 40 بازی 49 گل دریافت کرده و فقط به هفت کلین شیت دست یافته، در حالی که کاپیتان بوفون در 42 بازی اش فقط 28 گل دریافت کرده. شاید فقط باید طرفدار رئال مادرید باشید که دوست نداشته باشید امشب بوفون جام قهرمانی را بالای سر ببرد. بازیکن 39 ساله یووه که به عقیده بسیاری از کارشناسان بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال است که البته تاکنون قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه نکرده است و طرفداران او دوست دارند تا این جام نیز در اواخر دوران فوتبالش به کارنامه وی اضافه شود.
 
ویرایشششششششششششششششششششش 
 
آما و اطلاعات جالب از مسابقه
 
این مسابقه نوزدهمین مصاف اروپایی یووه و رئال مادرید است که این دیدار را به دومین بازی پرتکرار در تاریخ مسابقات اروپایی می کند. پرتکرار ترین مسابقه دیدار تیم های رئال مادرید و بایرن مونیخ است که 24 بار مقابل هم قرار گرفته اند.
 
در 18 مسابقه قبلی دو تیم همه چیز برابر بود. هشت پیروزی برای رئال و هشت پیروزی برای یووه و دو مساوی. البته در تنها فینالی که این دو تیم مقابل هم قرار گرفتند، رئال در سال 1998 با تک گل پدراگ میاتوویچ یووه را در فینال شکست داد.
 
رئال تاکنون 15 بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده است  و 11 بار قهرمان شده است که در رکوردار محسوب می شود. پس از رئال میلان با 11 بار رسیدن به فینال و هفت قهرمانی در رده دوم قرار دارد.
 
یوونتوس هم هشت بار فینال لیگ قهرمانان را تجربه کرده است که در شش فینال شکست خورده و فقط دو قهرمانی دارد.
 
رئال اگر قهرمان شود پس از تیم میلان در سالهای 1989 و 1990 دو بار پیاپی قهرمان شده ، به نخستین تیم تبدل می شود که جام باشگاه ها/لیگ قهرمانان را دو بار پشت سر هم فتح می کند. البته از زمان تغییر نام به لیگ قهرمانان تاکنون تیمی موفق به انجام این کار نشده است.
 
 یوونتوس در این فصل لیگ قهرمانان تنها تیمی است که تاکنون شکست نخورده است. 9 پیروزی و سه تساوی حاصل کار این تیم در این فصل بوده است.
 
دنی آلوز مدافع یوونتوس با 10 گل و 25 پاس گل بیشتر از هر مدافع کنار دیگری در 10 سال گذشته لیگ قهرمانان این کار را انجام داده است.
 
کریستیانو رونالدو برای ششمین فصل پیاپی تعدا گلهایش در لیگ قهرمانان از 10 گل بیشتر شد. تاکنون هیچ بازیکنی نتوانسته است بیش از 2 فصل پیاپی 10 گل یا بیشتر بزند.
 
 جیانلوئیجی بوفون با سن 39 سال و چهار ماه امشب به دومین بازیکن مسنی تبدیل می شود که در فینال لیگ قهرمانان/جام باشگاه ها به میدان رفته است.ادوین فن درسار با 40 سال و شش ماه رکوردار است. بوفون سومین فینالی است که تجربه می کندو او در دو فینال قبلی در سالهای 2003 و 2015 مقابل میلان و بارسلونا شکست خورده است.
 
زیدان که در هر دو سال سرمربی گری اش ، رئال را به فینال لیگ قهرمانان رسانده است، در تنها فینالی که یووه و رئال پیش از این مقابل هم قرار گرفته اند در سال 1998 ، عضو تیم یوونتوس بود و مقابل رئال مادرید شکست خورد.
 
گرت بیل تنها بازیکن حاضر در فینال است که در خانه خودش به میدان می رود. بیل اهل شهر کاردیف است و امیداور است در شهرش بتواند برای سومین بار قهرمان لیگ قهرمانان شود.
 
کشور ولز برای نخستین بار است که به عنوان میزبان فینال لیگ قهرمانان/جام باشگاه ها انتخاب می شود. این کشور هفدهمین کشوری است که این کار را انجام می دهد.
 
ویرایشششششششششششششششششششش 
 
مسیر رسیدن به کاردیف
 
یوونتوس در مرحله گروهی با تیم های سویا ، لیون و دیناموزاگرب هم گروه بود که با 14 امتیاز به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی شد. در مرحله یک هشتم یووه در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه سه بر صفر پورتو را مغلوب کرد و به یک چهارم رسید. در این مرحله شاگردان آلگری به بارسلونا برخورد کردند که با همان نتیجه مرحله قبل یعنی سه بر صفر در مجموع بارسا را حذف کردند و به نیمه نهایی و تیم شگفتی ساز موناکو رسیدند. در نیمه نهایی یووه در بازی رفت دو بر صفر موناکو را شکست داد و در بازی برگشت در تورین دو بر یک این کار را انجام داد تا با نتیجه چهار بر یک به فینال برسند.
 
یوونتوس - رئال مادرید/پیروز شو،به خاطر بوفون یا برای جاودانگی مادرید///////////تاپ 8 صبخ شنبه 
 
در طرف مقابل رئال در گروه F با تیم های دورتموند ، لژیا ورشو و اسپورتینگ لیسبون هم گروه بود که پس از دورتموند با 12 امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد.کهکشانی ها سپس ناپولی را شش بر دو در مجموع دو بازی شکست دادند و به یک چهارم رسیدند.پیروزی شش بر سه مقابل بایرن مونیخ در یک چهارم و چهار بر دو مقابل اتلتیکو در نیمه نهایی آنها را به کاردیف رساند.
 
 ترکیب احتمالی دو تیم
 
یوونتوس
 
 ویرایشششششششششششششششششششش
 
رئال مادرید
 
ویرایشششششششششششششششششششش
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار