بهترین خرید های فصل گذشته لیگ های اروپایی

در حالی که باشگاه های فوتبال خود را آماده می کنند تا یک بار دیگر در بازار نقل و انتقالات بازیکنان دست به جیب شوند، سایت گل به برخی از بهترین خریدهای فصل گذشته نگاهی انداخته است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،وقتی باشگاه ها در جستجو برای خرید بازیکنان جدید، وارد بازار نقل و انتقالات می شوند اغلب دست به ریسک بزرگی می زنند. پیش بینی این که یک بازیکن چه عملکردی خواهد داشت، دشوار است و گاهی اوقات بازیکنان ممکن است تحت فشار قیمتشان عملکرد مطلوبی نداشته باشند.

با این حال، برخی از باشگاه ها موفق می شوند بازیکن خوبی بگیرند و خرید جدید آنها  هزینه ای را که برایش شده توجیه می کند.
 
در اینجا، سایت گل به برخی از بهترین نقل و انتقالات این فصل 2016-2017 نگاهی انداخته است: 
15. باس دوست (ولفسبورگ به اسپورتیتگ، با 10 میلیون  یورو)
یکی از خریدهای موفق فصل گذشته از آن اسپورتینگ بود، این تیم باس دوست مهاجم هلندی ولفسبورگ را با ده میلیون یورو به خدمت گرفت.
 این مهاجم 28 ساله فوق العاده بود و در 31 بازی 34 گل به ثمر رساند و با اختلافی کم کفش طلای اروپا را به لیونل مسی واگذار کرد.
درخشش باس دوست باعث علاقمندی چندین تیم لیگ برتری برای خرید این مهاجم هلندی شده است.

14. جبرئیل سیدیبه (لیل به موناکو با 15 میلیون  یورو)

. قدرت تهاجمی موناکو در این فصل یکی از دلایل اصلی موفقیت آنها در کسب قهرمانی لیگ فرانسه و پیشرفت در لیگ قهرمانان بود. در حالی که کیلیان امباپه و فالکائو ممکن است تیتر خبرها باشند ، اما این درخشش با وجود مدافعانی مانند جبرئیل سیدیبه، که بخشی از یک دفاع قوی را تشکیل داده بود،امکان پذیر شد. او در کار تهاجمی تیم نیز به دیگر هم تیم های خود کمک کرد.

13 نبی کیتا از سالزبورگ به لایپزیگ با 12.75 میلیون یورو
لایپزیگ این فصل در بوندس لیگا  فوق العاده بازی کرد و یکی از مردان کلیدی این تیم نبی کیتا، هافبک 22 ساله اش بود که از سالزیورگ خریداری شد.
لایپزیگ پس از بایرن مونیخ دوم شد و این ملی پوش گینه هشت گل به ثمر رساند و هفت پاس داد. اکنون لیورپول یکی از مشتریان او است.
12. گونزالو هیگواین (ناپولی به یوونتوس  با 90 میلیون یورو)

با وجود این که هیگواین هر جا که او می رود تقریبا گلزنی را تضمین می کند،اما وقتی که یوونتوس برای خرید او 90 میلیون یورو به ناپولی پرداخت ،بسیاری با تعجب و تردید به این موضوع نگاه کردند. با این حال او 24 بار در سری آ گلزنی کرد و دو گل بسیار مهم به ثمر رساند تا به یوونتوس برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان کمک کرده باشد.

11. سادیو مانه (ساوتهمپتون به لیورپول  با 41.2 میلیون یورو)

لیورپول این ملی پوش سنگالی را از ساوتهمپتون به خدمت گرفت و او به سرعت خود را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از تیم یورگن کلوپ  اثبات کرد.به طوری که حضور آنها در لیگ قهرمانان برای فصل آینده تضمین شده است. مانه در 18 گل -نزدیک به یک چهارم  کل گل های لیورپول در لیگ برتر -سهم داشت ارزش مانه وقتی مشخص می شود که می بینیم لیورپول در غیاب او دچار مشکل می شد.

10. عثمان دمبله (رن به بوروسیا دورتموند، با 15 میلیون یورو)

این بازیکن 20 ساله با زدن شش گل و ارسال 12 پاس گل در اولین فصل حضور خود در بوندس لیگا، اروپا را مجبور کرد نیم نگاهی به او داشته باشند. او که فقط در ازای 15 میلیون  یورو از رن به سیگنال ایدونا پارک آورده  شد از عناصر کلیدی دورتموند در فتح جام حذفی بود. دمبله در مرحله نیمه نهایی مقابل بایرن مونیخ  گل پیروزی بخش تیمش را زد و در فینال برابر اینتراخت فرانکفورت هم گل اول را به ثمر رساند.

9. ویکتور وانیاما (ساوتهمپتون به تاتنهام با 14.4 میلیون  یورو)

در حالی که دله الی ،  هیونگ مین و هری کین در پیروزی های این فصل تاتنهام پر سر و صدا بودند ،وانیاما  ملی پوش کنیایی این تیم بی سر و صدا کار می کرد. او در اکثر بازی ها تاتنهام  بازی کرد و چهار گل زد ، از جمله یک گل برابر منچستر یونایتد در بازی نهایی در وایت هارت لین به ثمر رساند.

8. هنریک مخیتاریان (بوروسیا دورتموند به منچستر یونایتد، 42 میلیون  یورو)

میختاریان در منچستر یونایتد شروع خیلی خوبی نداشت، اما به تدریج به یکی از قابل اطمینان ترین بازیکنان مورینیو تبدیل شده است. تاثیر این بازیکن 28 ساله در بازی های موفقیت آمیز لیگ اروپا احساس می شد. طی این بازی ها او شش گل در 11 بازی به ثمر رساند ، از جمله یک گل در فینال برابر آژاکس.

7. داوید لوئیز (پاری سن ژرمن به چلسی، 35 میلیون یورو)

وقتی چلسی این بازیکن برزیلی را از باشگاه پاریس سن ژرمن دوباره به خدمت گرفت نگرانی های بین هواداران به وجود آمد، اما در پایان ثابت شد که اقدام آنها یک حرکت زیرکانه بوده است.این بازیکن 30 ساله یکی از ارکان اصلی تیم چلسی بود.
کونته در مورد او گفت: "من فکر می کنم او یکی از بازیکنان کلیدی ما بوده است."
6. میرالم پیانیچ (رم به یوونتوس، با 32 میلیون یورو)

یوونتوس پوگبا را با مبلغی رکوردشکن به منچستر یونایتد فروخت اما خروج او به ندرت احساس شد زیرا آنها پیانیچ  را از رم با قیمت اندکی به خدمت گرفتند. این ملی پوش بوسنیایی به سرعت در تیم جا افتاد و در قهرمانی سری A و صعود به فینال لیگ قهرمانان نقش پر رنگی داشت . پیانیچ 27 ساله 9 گل در لیگ برای یوونتوس ساخت و در مجموع مسابقات هشت گل به ثمر رساند.

5. ادین ژکو (منچستر سیتی به رم، 11 میلیون یورو)

ژکو بازیکن منچستر سیتی که سال گذشته را به صورت قرضی در رم گذرانده بود ، انتقال خود را در آغاز این فصل دائمی کرد  و نتیجه آن قرار گرفتن در بهترین دوران خود بود.  این بازیکن 31 ساله 39 گل در تمامی رقابتها به ثمر رساند و تعداد زیادی پاس گل داد. پیشرفت قابل توجه ژکو در اولین سال حضور خود در رم یکی از دلایل اصلی درخشش رم و رقابت نزدیک با یوونتوس برای قهرمانی در سری A بود.


4. بنیامین مندی (مارسی به موناکو، با 13 میلیون یورو)

مانند جبرئیل سیدیبه در سمت راست، مندی نقش قابل تحسینی در سمت چپ برای موناکو ایفا کرد و در قهرمانی این تیم در لیگ فرانسه و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان موثر بود. این مدافع 22 ساله در حمله هم عملکرد خوبی داشت و در مجموع هشت پاس گل ، از جمله سه پاس در لیگ قهرمانان اروپا برای هم تیمی های خود مهیا کرد. جای تعجب نیست، که چندین باشگاه بزرگ، مانند منچستر سیتی و لیورپول برای خرید او با هم رقابت کنند.

3. دنی آلوز (بارسلونا به یوونتوس، انتقال رایگان)

این مدافع برزیلی بارسلونا را به عنوان بازیکن آزاد ترک کرد و به یووه پیوست.در حالی که بارسا با مشکلاتی دردفاع راست مواجه بوده این بازیکن 34 ساله با  دو پاس گل و یک گل در نیمه نهایی مقابل موناکو نشان داد که او هنوز هم توانایی های زیادی دارد.


2. زلاتان ابراهیموویچ (پاری سن ژرمن به منچستر یونایتد، انتقال رایگان)

با وجود  این که ابراهیموویچ در فوتبال هر موفقیتی به دست آورده، تردیدهای زیادی در باره موفقیت او در لیگ برتر وجود داشت، اما او به سرعت به منتقدان خود اثبات کرد که اشتباه می کرده اند. زلاتان 35 ساله قبل از این که تسلیم آسیب دیدگی زانو شود ، در تمامی رقابتها 28 گل زد. در حالی که ممکن است نگرانی های درباره توان بازگشت زلاتان از مصدومیت اخیر وجود دارد، مهاجم سابق بارسلونا و یوونتوس قطعا یکی از بهترین نقل و انتقالات این فصل بوده است.

1 انگولو کانته از لستر سیتی به چلسی با 35.8 میلیون یورو

این ملی پوش فرانسه پس از ایفای نقش حیاتی در قهرمانی لستر درلیگ برتر، در این فصل همان نقش را در چلسی آنتونیو کونته تکرار کرد. کانته26 ساله گل نمیزند و یا گل های زیادی نمی سازد، اما موقعیت شناسی او باعث خنثی شدن حملات حریفان می شود. کسب جوایز فردی همراه  با دومین  قهرمانی متوالی لیگ نشان می دهد که او چقدر تاثیر گذار است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار