اعداد و ارقام از توتی می گویند

سرانجام کاپیتان محبوب آ اس رم کفش ها را آویخت و با برجای گذاشتن آماری جالب توجه به بیست و پنج سال فعالیت حرفه ای خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،فرانچسکو توتی یکشنبه شب در دیدار مقابل جنوا که با پیروزی چشمگیر 3-2  رمی ها به پایان رسید، برای آخرین بار پیراهن رم را بر تن کرد و طی وداعی باشکوه ، در 40 سالگی از دنیای حرفه ای فوتبال خداحافظی کرد، سایت گل به همین بهانه از برخی اعداد مرتبط با توتی رمز گشایی کرده است.

گل می نویسد:
توتی در طول دوران حرفه ای خود که متاسفانه جام اندکی کسب کرده فقط موفق شد فاتح سری آ و جام جهانی شود.اما این موضوع باعث نمی شود جایگاه او در چشم هواداران وفادار رم و ایتالیا تنزل پیدا کند.

فعالیت 25 ساله حرفه ای او آمارهای قابل توجه ای را به وجود آورده است.ما با کمک اپتا،  اعداد و ارقام کسی را که دیگو مارادونا او را به عنوان بهترین بازیکن فوتبال توصیف کرده، بررسی کرده ایم.

 

8827 - تعداد روزهایی که از زمان اولین بازی توتی در رم مقابل برشا ، در سن 16 سال و شش ماه، گذشته است

786 -  تعداد حضور توتی در همه رقابت ها در سطح باشگاهی، که 619  مورد آن در سری آ بود. او از این نظر با جان لوئیجی بوفون (619) برابر است و تنها پائولو مالدینی ( با 647بازی)  بازی بیشتری نسبت به توتی دارد.

307 - تعداد گل هایی که توتی در این بازی ها به ثمر رساند، او به طور متوسط درهر سه بازی بیش از یک گل زده است.

250 - رکورد گلزنی توتی در سری آ، او 25  گل بیشتر از گونار نوردال اسطوره میلان زده  و پشت سر سیلویو پیولا ،رکورد دار گلزنی در سری آ ( با 274 گل) ،قرار دارد. بقیه بازیکنان تیم فعلی رم روی هم رفته 249به ثمر رسانده اند.

180 - این تعداد بازیکنان حاضر در این فصل سری آ  است که وقتی توتی اولین بازی خود را انجام داد هنوز متولد نشده بودند. این تعداد 33 درصد از مجموع بازیکنانی هستند که در فصل 2017-2016 بازی کرده اند.
 

58 - توتی 58 بازی برای ایتالیا انجام داده که حاصل آن 9 گل بوده. او در قهرمانی ایتالیا در جام جهانی سال 2006 یک گل به ثمر رساند و همچنین چهار پاس گل داد.

38 - در برابر زسکا مسکو در نوامبر سال 2014، توتی با 38 سال و 59 روز سن، مسن ترین بازیکنی شد که توانست در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند.

32 - تعداد گل های توتی در پرگل ترین فصل خود ، در فصل 2007-2006  او 32 گل به ثمر رساند. توتی آن فصل را با زدن 26  گل به عنوان بهترین گلزن سری آ 6 به پایان رساند.

23 - توتی موفق شده است حداقل یک بار در هریک از 23 فصل اخیر سری آ گلزنی کند. فقط پائولو مالدینی اسطوره میلان توانسته  از نظر 25 فصل حضور در سری آ با توتی برابری کند.

1 - تعداد قهرمانی که توتی در لیگ به دست آورد. او فصل 2001-2000  سیزده  گل به ثمر رساند و به رم کمک کرد با دو امتیاز بالاتر از یوونتوس فاتح اسکودتو شود. از آن زمان به بعد  توتی  10 بار نایب قهرمان شده است. همراه با آن عنوان قهرمانی، او موفق به کسب دو جام حذفی ایتالیا، دو سوپر کاپ و یک جام جهانی شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار