اریکسون: توتی قهرمان نیست، خدا است

سرمربی سوئدی سابق تیم فوتبال آ اس رم، کاپیتان ارزشمند این تیم را با لفظ "خدا" توصیف کرد.

 به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛فرانچسکو توتی، کاپیتان محبوب رم، خود را آماده می کند روز ‌یکشنبه هفته آینده در دیدار برابر جنووا آخرین بازی خود را برای تیمش انجام ‌دهد و با ورزشگاه المپیک رم خداحافظی کند.
 
اسون گوران اریکسون سرمربی صاحب نام سوئدی که سابقه هدایت رم را نیز در کارنامه دارد در تمجید از توتی گفت: او قهرمان نیست بلکه خدا است.او تمام دوران ورزشی خود را در این باشگاه بوده است.
 
اریکسون که هم اکنون سر مربی تیم دسته دومی شن‌زن چین است،سال‌ 1984 به ایتالیا رفت و هدایت رم را بر عهده گرفت.او در طول سه سال حضور در رم این تیم را به قهرمانی جام حذفی رساند.
 
توتی که در 800 بازی بیش از 300 گل برای رم به ثمر رسانده، از قبل هم مورد توجه اریکسون قرار داشت.
 
سرمربی سابق رم درباره توتی گفت: زمانی را که او بازیکن بسیار جوانی بود به یاد می‌آورم .گاهگاهی می رفتم تمریناتش را ببینم.می توانستید متوجه شوید که او فوتبالیست بی نقصی خواهد شد.
 
وی افزود:توتی همواره بازیکن بزرگی بوده است، به خصوص برای رم، برای تیم ملی هم بازیکن بسیار خوبی بود.اما برای باشگاهش، شماره یک است.
 
اریکسون همچنین افزود:فرانچسکو  تکنیک و دید عالی داشت و گل‌های زیادی زد.واقعا رکورد او در رم، شکسته نخواهد شد.
 
وی درباره جایگاه توتی در میان بزرگان فوتبال گفت: پاسخ این سئوال سخت است.ما الان رونالدو و مسی را داریم. در گذشته هم پله،کرایف و مارادونا را داشتم. 

اما اگر در رم زندگی کنید می بییند که برای هواداران رم او شماره یک است و البته لیاقت آن را هم دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار