اصفهان؛

شناسائی 7500 عنوان مجرمانه در فضای مجازی

رئيس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان از اقدام پيش دستانه اين پليس در شناسائی هفت هزار و 500 عنوان مجرمانه در فضای مجازی و برخورد با متخلفان در دو ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ" سيد مصطفي مرتضوي در خصوص جرايم فضاي مجازي در دوماهه نخست امسال اظهار داشت: با تلاش و همت كارشناسان پليس فتاي استان در اين مدت توفيقات خوبي در زمينه كشف جرايم فضاي مجازي به دست آمد.

وي با بيان اينكه علي رغم تلاش هاي صورت گرفته باز هم شاهد بروز جرايم در فضاي مجازي هستيم گفت: روند وقوع جرايم در اين فضا حاكي از ضعف سواد رسانه اي و ضعف مهارت كاربران در استفاده صحيح از فضاي مجازي است كه عامل مهم در شيوع و بروز جرايم در اين حوزه مي باشد.

اين مقام مسئول عمده جرايم رخ داده در دوماهه امسال را كلاهبرداري هاي اينترنتي، هك و نفوذ و اختلال در سيستم داده ها و برداشت هاي غير مجاز از حساب هاي بانكي عنوان كرد

وهمچنين از افزايش 51 درصدي كشفيات پليس فتاي استان در دوماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در همين زمينه 92 درصد پرونده هاي تشكيل شده در اين مدت نيز كشف و متخلفان به مراجع قضائي معرفي شدند.

وي با اشاره به اينكه 80 درصد پرونده هاي جرايم فضاي مجازي تشكيل شده در پليس فتا را مربوط به شهرستان اصفهان عنوان كرد و گفت: پس از اصفهان بيشترين جرايم فضاي مجازي مربوط به شهرستان هاي اطراف اصفهان هستند.

سرهنگ مرتضوي يكي از ماموريت هاي اصلي و ذاتي پليس فتاي استان را پيش بيني و خنثي سازي جرايم بر عليه كاربران قبل از وقوع عنوان كرد و گفت: يكي از حوزه هاي اين پليس حوزه تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري است كه در اين زمينه كارشناسان ما از توانمندي، هوشمندي و تخصص بالائي برخوردار هستند و با رصد و پايش روزانه سايت ها و شبكه ها، اقدامات مجرمانه در آنها را شناسائي و برخوردهاي قانوني با متخلفان را انجام مي دهند.

رئيس پليس فتاي استان خاطر نشان كرد: در همين زمينه با تلاش كارشناسان پليس فتاي استان در دوماه نخست امسال تعداد هفت هزار و 500 عنوان مجرمانه در فضاي مجازي به صورت پيش دستانه شناسائي و متخلفان به مراجع قضائي معرفي شدند.

وي افزود: بيشتر اين اقدامات مجرمانه در حوزه جرايم اجتماعي،فروشگاه هاي آن لاين غير مجاز، رمالي و فالگيري، كلاهبرداري، فروش اجناس قاچاق و غير مجاز و سايت هاي فيشينگ بوده كه مراحل قانوني براي مسدودسازي اين نوع سايت ها و جلوگيري از وارد آمدن آسيب جدي به كاربران توسط آنها صورت گرفت.

سرهنگ مرتضوي با بيان اينكه وسعت و گستردگي فضاي مجازي محدود به جغرافياي خاصي نيست و هر كسي از هر شهري مي تواند كاربران بيشماري را در نقاط ديگر تهديد كند گفت: در بين پرونده هاي تشكيل شده در پليس فتا با مجرماني از استان هاي ديگر كشور و حتي خارج از كشور نيز روبرو بوديم و اين نشان مي دهد كه جرايم فضاي مجازي محدود به مكان خاصي نيست و جرمي كه در اصفهان به يك كاربر آسيب مي زند مي تواند منشاء در استان هاي ديگر و يا خارج از كشور باشد و تنها راه مقابله با اين گونه جرايم افزايش دانش و مهارت كاربران در استفاده صحيح از فضاي مجازي است.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.