اصفهان؛

سرقت 5 ميلياردی فروشنده سيار از حساب مشتريان

رئيس پليس فتاي استان اصفهان از دستگيری فروشنده سياری كه با ترفندی خاص توانسته بود با كپی كردن اطلاعات كارت های بانكی مشتريانش از حساب آنان بالغ بر پنج ميليارد ريال سرقت نمايد خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ" سيد مصطفي مرتضوي"  اظهار داشت: در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر برداشت غير مجاز از حساب بانكي آنان موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: در بررسي ها و تحقيقات صورت گرفته از مالباختگان مشخص شد كه آنان در يك روز مشخص از يك نفر فروشنده دوره گرد كه داراي دستگاه پوز بي سيم بوده اقدام به خريداري كرده اند.

سرهنگ مرتضوي تصريح كرد: اين شخص نوع كوچكي از دستگاه اسكيمر را در دستگاه پوز خود نصب كرده بود به طوري كه قابل مشاهده توسط مشتريان نبود و به اين طريق اطلاعات كارت هاي بانكي را كپي كرده و در فرصت مناسب اقدام به سرقت وجوه آنان مي كرد.

اين مقام مسئول عنوان داشت: با انجام اقدامات ويژه و تخصصي كارشناسان اين پليس سرانجام هويت اصلي اين سارق شناسائي و مشخص شد كه وي در شهر تهران سكونت دارد.

اين مقام مسئول عنوان داشت: با شناسائي محل سكونت متهم، ماموران با اخذ نيابت قضائي طي عملياتي ويژه وي را در مخفيگاهش دستگير كردند.

سرهنگ مرتضوي با بيان اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهم بيش از 100 كارت بانكي كپي شده كشف شد گفت: وي تنها از حساب 10 نفر از مشتريان توانسته بود مبلغ پنج ميليارد ريال سرقت نمايد كه با اقدام به موقع كارشناسان پليس فتاي استان فرصت سرقت از حساب هاي بانكي ديگر مشتريان خود را به دست نياورد.

رئيس پليس فتاي استان با اشاره به مسدود شدن حساب متهم و استرداد وجوه مسروقه به مالباختگان خاطر نشان كرد: متهم كه جواني 32 ساله است با اعتراف صريح به بزه انتسابي خود همراه پرونده تشكيل شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان با بيان اينكه رمز ورود كارت هاي بانكي يكي از اطلاعات محرمانه هر شخص محسوب مي شود گفت: شهروندان نبايد رمز هاي عبور كارت هاي بانكي خود را در اختيار افراد ديگر قرار دهند.

مرتضوي اظهار داشت: شهروندان مي بايست در خصوص استفاده از دستگاه پوز در هنگام خريد مراقب باشند و از پايانه هاي فروشگاهي معتبر اقدام به خريد نمايند.

وي همچنين گفت: توصيه ما به شهروندان اين است كه رمز هاي عبور كارت هاي بانكي خود را به صورت دوره اي تغيير دهند و با مجهز كردن تلفن همراه خود به سيستم پيامك بانك خود از برداشت هاي صورت گرفته از حساب بانكي خود مطلع و در صورت مشكوك شدن بلافاصله به بانك مورد نظر و يا پليس فتا مراجعه و موضوع را اطلاع دهند.

مرتضوي گفت: كارشناسان پليس فتاي استان آماده پاسخگوئي به هرگونه مشكل و سوالي در خصوص وقوع حوادثي نظير، سرقت، اخاذي، كلاهبرداري و ديگر جرايم در فضاي مجازي هستند و شهروندان مي توانند با شماره تلفن 2184355 تماس حاصل كرده و از مشاوره و راهنمائي هاي اين كارشناسان بهره مند شوند.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.