انگلیس در میان اقتصادهای برتر جهان ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است

گزارش‌ها نشان می‌دهد انگلیس در میان 7 کشور صنعتی جهان، پایین‌ترین رتبه را از نظر رشد اقتصادی به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، انگلیس اکنون در میان اقتصادهای پیشرفته جهان، ضعیف‌ترین عملکرد را دارد.

رشد اقتصادی انگیس در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، به 0.2 درصد کاهش یافت. این رقم، انگلیس را در پایین‌ترین جایگاه در میان کشورهای عضو گروه هفت قرار می‌دهد. این در حالی است که کانادا با رشد 0.9 درصدی، خود را به صدر این لیست رسانده است.

پس از انتشار آمار اقتصادی کانادا در روز چهارشنبه، جایگاه انگلیس در قعر این لیست تثبیت شد. این در حالی است که سال گذشته و پیش از برگزاری همه‌پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا، رشد اقتصادی انگلیس نسبت به آلمان، ژاپن و حتی آمریکا نیز سریع‌تر اعلام شده بود.

اکنون انگلیس در کنار ایتالیا، که اقتصاد آن در سه ماهه نخست سال جاری میلادی رشد اقتصادی 0.2 درصدی داشته، قرار گرفته است.

پس از کانادا، آلمان با 0.6 درصد، ژاپن با 0.5 درصد، فرانسه با 0.4 درصد و آمریکا با 0.3 درصد به ترتیب در جایگاه‌های بعدی این رده‌بندی قرار گرفتند.

اقتصاد انگلیس پس از رای به خروج از اتحادیه اروپا و از آنجا که هزینه‌های مصرف‌کنندگان با ثبات باقی مانده بود، از آنچه انتظار می‌رفت بهتر عمل کرد. اما در حالی که ترزا می – نخست وزیر انگلیس – خود را برای آغاز مذاکرات جدایی از اتحادیه اروپا آماده می‌کند، نشانه‌هایی از تضعیف اقتصاد این کشور مشاهده می‌شود.

در ماه آوریل، به دلیل کاهش ارزش پوند در پی رای آوردن همه‌پرسی برکسیت که موجب گران‌تر شدن واردات کالاها شد، تورم در انگلیس به یکباره به 2.7 درصد جهش کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از جانب دفتر ملی آمار انگلیس، افزایش بهای کالاهای مصرفی از افزایش دستمزدها در این کشور بیشتر بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار