آبه: در تلاشیم مناقشات ارضی ژاپن و روسیه از زمان جنگ جهانی دوم را حل‌و‌فصل کنیم

نخست‌وزیر ژاپن گفت پس از گذشته 70 سال از پایان جنگ جهانی دوم، همچنان معاهده صلح میان ژاپن و روسیه به امضا نرسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، شینزو آبه – نخست وزیر ژاپن – گفت در صورتی که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با تغییر ناگهانی قوانین کسب‌و‌کار همراه شود، این مسئله به سردرگمی شرکت‌های بین‌المللی منجر خواهد شد.

وی گفت امیدوار است به منظور کاهش تاثیر شدید برکسیت، یک دوره انتقالی ایجاد شود.

آبه در یک نشست خبری در لندن گفت: "ژاپن، انگلیس و اروپای قدرتمند را حمایت می‌کند." شینزو آبه پیشتر با ترزا می – همتای انگلیسی خود – دیدار کرده بود.

وی افزود: "لازم است برای حصول اطمینان از روند موفقیت‌آمیز برکسیت، همبستگی قدرتمند اتحادیه اروپا حفظ شود."

وی همچنین گفت قصد دارد مناقشات ارضی ژاپن و روسیه که از زمان جنگ جهانی دوم بر روابط دو کشور سایه انداخته است را حل و فصل کند.

آبه در لندن به خبرنگاران گفت: "پس از گذشته 70 سال از پایان جنگ جهانی دوم، همچنان معاهده صلح میان ژاپن و روسیه به امضا نرسیده است. این مسئله بسیار عجیب است. در روابط میان ژاپن و روسیه، فرصت‌های بسیاری نهفته است."

پس از پایان جنگ جهانی دوم، روسیه و ژاپن به دلیل مناقشه بر سر جزایری در غرب اقیانوس آرام، با یکدیگر معاهده صلح را به امضا نرساندند.

در پایان جنگ جهانی دوم، نیروهای شوروی سابق در این جزایر مستقر شدند و به موجب آن، 17 هزار سکنه ژاپنی از این جزایر گریختند.

آبه گفت: "همکاری سازنده روسیه برای حل چالش‌های جهانی ضرورت دارد. من قصد دارم گفتگو با ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – را ادامه دهم تا درباره این چالش‌ها، هماهنگی ایجاد شود."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار