کرمانشاه؛

درد و دل‌هایی از جنس تلاش برای توسعه ورزش استان کرمانشاه

حل مشکلات مالی با تخصیص اعتبار، تلاش در راستای جذب حامیان مالی، حمایت از میزبانی مسابقات ملی و بین المللی، توجه بیشتر به ورزش بانوان و... از جمله خواسته‌های مسئولین هیئت‌های ورزشی استان کرمانشاه در دیدار با استاندار بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جمعی از مسئولین هیئت‌های ورزشی استان کرمانشاه در نشستی که با حضور استاندار و مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، به بیان مسائل و مشکلات پیش روی ورزش استان پرداختند و راه‌کارهایی را برای حل این مشکلات مطرح کردند.



محمد منصوری رئیس هیئت والیبال استان کرمانشاه در این نشست مشکل اصلی ورزش استان را نبود اعتبار عنوان کرد و افزود: اصلی‌ترین مشکل هیئت‌های ورزشی بحث مالی است.

منصوری تاکید کرد: در صورت حل مشکلات مالی، حوزه ورزش استان پیشرفت خواهد کرد و خواهد توانست به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

منصوری با یادآوری اینکه در رشته‌های زیادی ورزشکار ملی داریم، افزود: استان کرمانشاه ظرفیتهای ورزشی در خور توجهی دارد که شکوفایی آنها خواهد توانست ورزش استان را به جایگاه واقعی خود نزدیک کند.

ورزش استان از بی پولی رنج می‌برد.

سید رامین موذنی رئیس هیئت ووشو استان نیز این نشست با تاکید بر اینکه نیمی از پتانسیل ورزش کرمانشاه بر باد رفته، افزود: ورزش استان از بی پولی رنج می‌برد.

 موذنی یادآوری کرد: بعضی از هیئت‌ها مثل ووشو درآمدزا نیستند و باید فکری به حالشان کرد.

حسین فشی رئیس هیئت بوکس استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: اداره هیئت‌ها به اعتبار و بودجه نیاز دارد و هیئت‌های ورزشی استان به دنبال حداقل ها بوده و خواستار این هستند که حداقل سرانه ورزشی هر هیئتی پرداخت شود، چرا که در غیر اینصورت چه بسا تعطیلی هیئت ها بهتر از ادامه دادن فعالیت آنها باشد.

باید از میزبانی مسابقات ملی و بین المللی حمایت شود

ناصر محمد صالحی رئیس هیئت کاراته استان کرمانشاه  نیز در این نشست خواستار حمایت از میزبانی مسابقات ملی و بین المللی شد و افزود: برای این میزبانی ها بودجه و اعتبارات حرف اول و آخر را می‌زند.

ورزش استان برای شکوفایی نیاز به حامیان مالی دارد.

ناصر سهامی رئیس هیئت هندبال استان کرمانشاه هم با بیان اینکه ورزش استان برای شکوفایی نیاز به حامیان مالی دارد، اذعان کرد: مشکل ورزش استان بیش از اینکه مالی باشد مشکل فرهنگی است، چراکه از نظر فرهنگی هزینه کردن برای ورزش در این استان معنایی ندارد.

وی تاکید کرد: برای جذب حامیان مالی باید از فضای ورزشی استان اسطوره سازی شود تا اگر حامی مالی هم برای ورزش پیدا می‌شود سال های بعد به صورت پررنگ‌تر حضور پیدا کند، نه اینکه با رفتار نامناسب به گونه ای برخورد شود که آن حامی سال بعد فراری شود.

سهامی افزود: اگر بخش فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان فعال شود بسیاری از مشکلات ورزش استان با فرهنگسازی مرتفع خواهند شد.

سهامی تصریح کرد: همواره بین ورزش و جوانان و رسانه‌ها یک زنجیره مفقوده وجود داشته و آن نبود ارتباط کافی است و  اگر ارتباطی هم بوده غالبا هدفمند نبوده است.

وی در ادامه با اشاره به فقر شدید خوابگاهی استان در حوزه ورزش، خواستار استفاده از فضاهای موجود برای احداث خوابگاه مورد نیاز ورزش استان شود.

باید به ورزش بانوان بیشتر توجه شود

الهام اکبری رئیس هیئت گلف استان کرمانشاه نیز در این نشست بر لزوم توجه بیشتر به ورزش بانوان تاکید کرد و افزود: بیش از نیمی از جمعیت استان زن هستند و بیش از نیمی از جمعیت زنان، ورزشکارند و این مهم لزوم توجه بیشتر به ورزش این قشر را نشان می‌دهد.

وی احداث پارک بانوان را در راس مطالبات بانوان استان برشمرد و افزود: شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط باید فکری برای ورزش زنان کنند.

اکبری با تاکید بر اینکه ورزش بانوان همواره مشکل اسپانسر داشته‌ و دارد، افزود: درصد پایینی از بانوان استان شانس موفقیت در عرصه های ورزشی را پیدا می‌کنند.

وی همچنین خواستار این شد تا در استادیوم‌های ورزشی جایی برای بانوان در نظر گرفته شود.

اکبری در ادامه از رسانه‌ها به عنوان بازوی توانمند توسعه ورزش استان یاد کرد و از مجموعه ورزش و جوانان خواست تعامل بیشتری با رسانه ها داشته باشند.


انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.