کرمانشاه؛

کاهش وقوع جرم با اشتغال و حرفه آموزی زندانیان

مدیرکل زندان های کرمانشاه در بازدید از کارگاه های تولیدی زندان مرکزی و مجتمع کاردرمانی کرمانشاه، نقش موثر توسعه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان بر کاهش وقوع جرم در جامعه را تبیین کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،منصور بیگلری در ادامه از راه اندازی کارگاه جدید قالیبافی در زندان مرکزی و کارگاه سنگ بری در مجتمع حرفه آموزی خبر داد و افزود: بیکاری و نداشتن درآمد کافی انگیزه اصلی وقوع  بسیاری از جرایم و گرفتاری های اجتماعی است.
 
عضو شورای قضایی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت ساماندهی جمعیت کیفری زندانیان، توسعه توانمندی و مهارت های شغلی زندانیان و کمک به ایجاد اشتغال پایدار برای آنان را بر کاهش تکرار جرم موثر دانست.
 
وی در این رابطه یادآورشد: آمار بازگشت مجدد زندانیانی که تحت پوشش مراکز مراقبت بعد از خروج وحمایت های اجتماعی قرار دارند، بسیار کم است.
 
مدیرکل زندان های کرمانشاه خاطرنشان کرد: بکارگیری زندانیان در کارگاههای آموزشی و ترغیب آنان به مشارکت در فعالیت های فرهنگی و عقیدتی  رویکردی مهم بر تغییر نگرش بزهکاران و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی است.  
 
بیگلری در ادامه  اظهار کرد: اجرای مطلوب برنامه های تعلیمی و تربیتی زندانیان باعث خودآگاهی و فراهم شدن زمینه اصلاح و تربیت آنان است.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.