هاشمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خبر داد

حصول ۱۶۰ میلیون متر مکعب آب شرب برای پایتخت نشینان طی 4 سال آینده/ پیش بینی ۲ میلیارد سرمایه گذاری خارجی

استاندار تهران گفت: با سیاست گذاری‌های انجام شده پیش بینی می‌شود طی ۴ سال آینده ۱۶۰ متر مکعب آب شرب برای شهر تهران فراهم شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین هاشمی استاندار تهران در حاشیه بیست و سومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق گفته‌های مسئولان حاضر در این جلسه اکثر دستگاه‌های مختلف گزارش‌های مطلوبی را برای سال ۹۶ ارایه کردند که از جمله مهم‌ترین این مباحث ایجاد آبفای استان تهران و روستا‌ها بوده که به دلیل دارا بودن اهمیتی که برای مصرف شرب، بخش کشاورزی و هم تزریق به مخازن زیر زمینی دارد، مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه به دلیل خشکسالی‌های سال‌های گذشته مشکلاتی پیرامون آسیب پذیر بودن منابع آبی ایجاد شده، یکی از اقدامات اساسی که باید در استان تهران انجام شود راه اندازی سیستم اتوماسیون در این زمینه است.

هاشمی تصریح کرد: در نظر داریم وضعیت آب استان تهران را به لحاظ کمی و کیفی به نحوی مدیریت کنیم که تا ۵۰ سال آینده مشکل آب به حداقل برسد و در حال حاضر در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده است.

استاندار تهران اضافه کرد: در نظر داریم به وسیله رینگ‌های اتصالی شرق و غرب تهران را از لحاظ تأمین منابع آبی همپوشانی کنیم تا در زمان بروز مشکل، به طور سریع رفع شود.

وی با بیان اینکه توسط سیاست‌های انجام شده پیش بینی می‌شود طی ۴ سال آینده نزدیک به ۱۶۰ میلیون مترمکعب منابع آب برای استان تهران حاصل شود، عنوان کرد: در این راستا برنامه‌های بلند، میان مدت و کوتاه مدت دستگاه‌های مختلف مشخص و بررسی شد.

هاشمی با اشاره به اینکه در این میان نقش مردم برای صرفه جویی و مدیریت مصرف بسیار مهم است، افزود: برای جلوگیری از نشست زمین نیز در نظر داریم تا تزریق آب به منابع زیرزمینی به صورت سیستماتیک انجام شود. امیدواریم با این روش مشکلاتی که در نشست زمین به دلیل وجود منابع آب زیرزمینی ایجاد می‌شود نیز رفع شود.

استاندار تهران در خصوص بخش اشتغال زایی ادامه داد: هدف ما این است که هر دستگاهی میزان پیش بینی اشتغال خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مطرح کند که تا آخر خرداد ماه ۹۶ یک جمع بندی کلی برای استان تهران اعلام می‌شود.

وی پیش بینی سرمایه گذاری خارجی در سال 96 را 2 میلیارد دلار  دانست و گفت: میزان قابل توجهی سرمایه گذاری خارجی را در شرکت های لبنی، خودروسازی و غیره ایجاد خواهیم کرد. همچنین هدف هایی که در استان تهران قابل ایجاد سرمایه گذاری باشند را تقویت می کنیم که میزان جذب سرمایه های خارجی نسبت به سال 95 افزایش 2 برابری داشته است.

هاشمی یاد آور شد: در راه توسعه اقتصاد مقاومتی باید تلاش کنیم که برای سال 96 این میزان را به حداکثر 85 درصد برسانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار