چاووشی در همایش دانش‌آموزی مشق مشارکت مطرح کرد؛

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از مطامع جهانی جلوگیری می‌کند

مدیر کل سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی برای شرکت در انتخابات از مطامع جهانی جلوگیری می‌کند.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از مطامع جهانی جلوگیری می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید شهاب‌الدین چاووشی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در همایش دانش‌آموزی مشق مشارکت که امروز(دوشنبه) در سالن همایش امام علی (ع) و با حضور بیش از 400 دانش‌آموز برگزار شد، اظهار  داشت: امروز بحث این نیست که چه کسانی اداره امور شهر‌ها و روستاها را در اختیار بگیرند بلکه بحث مهم این است که مردم ایران پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، چرا که عدم حضور ایرانیان بر پای صندوق‌های رأی و عدم مشارکت‌ سیاسی در امر انتخابات موجب می‌شود کشور ما در معرض مطامع جهانی قرار گیرد. 
 
وی در ادامه افزود: ایران یکی از امن‌ترین کشور‌ها در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود، این در حالی است که سایر کشورهای عربی خاورمیانه مانند عراق و سوریه در معرض حملات تروریستی هستند. 
 
معاون سیاسی و  اجتماعی استانداری تهران تصریح کرد: در دنیا بسیاری از کشورها تجهیزات و امکانات نظامی زیادی را در اختیار دارند اما رمز پیروزی ملت ایران حضور و مشارکت گسترده مردم در امر انتخابات است و ایرانیان به تمام جهان ثابت کردند که یک ایرانی برای منافع ملی خود همیشه در صحنه حضور دارد و اگر در کشور ما ناامنی وجود داشت امکان و بستر انجام هیچ کاری فراهم نبود و همه بر این باورند که اگر مردم حضور و مشارکت خود را افزایش دهند اتفاقات خوبی پیش‌رو خواهد بود. 
 
چاووشی تصریح کرد: همزمان با انتخابات باید نگاهی به وضعیت کشورمان نسبت به 4 سال گذشته بیاندازیم، زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد با وجود تمدن درخشان کشور ایران و به واسطه تحریم‌های ظالمانه‌ای که تحت سلطه آن بودیم این دولت توانست کشور را به لحاظ اقتصادی ترمیم کند. 
 
وی بیان کرد: در دولت‌های پیشین اقتصاد کشور ما تنها به اقتصاد نفتی متکی بود، چرا که در سال 92 میزان تولید نفت ایران کمتر از یک میلیون بشکه بود و به واسطه تحریم‌ها نمی‌توانستیم نفت خود را به فروش برسانیم و هم اکنون با تلاش و همت مسئولان اقدامات خوبی در حوزه درآمد و اقتصاد انجام و مشکلات برطرف شد.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: امروز ما می‌توانیم از مخازن مشترک نفت و گاز به اندازه قطری‌ها برداشت کنیم و توانستیم به واسطه شکست تحریم‌های ظالمانه زیر ساخت‌های اقتصادی را ترمیم کنیم. 
 
چاووشی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم اذعان کرد: در مذاکرات ایران با 5+1 بر سر توافقات هسته‌ای چیزی را از دست ندادیم و از لحاظ دارا بودن انرژی هسته‌ای به رسمیت شناخته شده‌ایم، چرا که در گذشته نظام جهانی ایران را کشوری خطرناک و تولید کننده سلاح‌های هسته‌ای می‌دانست اما ایرانی‌ها سلاح هسته ای تولید نمی‌کردند، بلکه از تکنولوژی هسته‌ای به شیوه صلح‌آمیز بهره‌مند می‌شدند. 
 
وی با بیان اینکه سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی از نظر دین و شرع ما کاری ممنوع و حرام است و ایران در مذاکرات هسته‌ای تلاش کرد تا نوع افکار طرف مقابل را تغییر دهد، گفت: ما توانستیم با مذاکره و گفتگو مسأله هسته‌ای را حل کنیم، چرا که ایران به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست و تنها دستاورد ما این بود که توانستیم تفکر غلط غربی‌ را از بین ببریم. 
 
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران اظهار داشت: ما در این توافقات چیزی واقعی به دست آورده‌ایم اما غربی‌ها تنها نتیجه‌ای مجازی و توهمی به دست آوردند و توانستیم به آن‌ها ثابت کنیم اگر رفتارهای منطقی وجود داشته باشد قادر به شکست دشمنان نظام خواهیم بود. 
 
وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: از تمام ملت ایران برای حفظ اقتدار و عزت کشورمان دعوت می‌کنیم تا پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و کشور نیازمند مدیران شایسته برای مدیریت مسائل و مشکلات کشور است. 
 
چاووشی در پایان بیان کرد: مسأله آلودگی شهر تهران موضوع دیروز و امروز نیست و همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا این معضل حل شود و کلان‌شهر غول‌پیکری مانند تهران نیاز به مدیران شایسته‌ای است تا بحران‌هایی مانند پلاسکو را به خوبی مدیریت کرده و از وقوع مجدد چنین حوادثی جلوگیری کند تا این شهر برای همه مردم قابل زیست شود. 

*افزایش 18 درصدی مشارکت در انتخابات

سید شهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 3 هزار نفر داوطلب شورای شهر تهران، شهر ری و شمیرانات ثبت نام کردند و نسبت به دور گذشته شهر تهران شاهد 18 درصد افزایش مشارکت در انتخابات و در میان گروه‌های مختلف مردم بوده است. 
 
وی افزود: مرحله ابتدایی برای تشخیص افراد واجد شرایط انجام شده و هیئت های اجرایی و نظارتی در صورتی که شخصی را که  محکومیت مسلم داشته و یا اشتهار مناسبی ندارد، دارای عدم صلاحیت تشخیص می‌دهند و این دسته از افراد می‌توانند از دوم اردیبهشت ماه اعتراض خود را برای بررسی و یا تجدید نظر به هیئت عالی استان اعلام کنند. 
 
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در خصوص انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برای انتخابات پیش رو افراد بسیاری ثبت نام کرده‌اند که کار تشخیص و بررسی صلاحیت رجل سیاسی برای اداره امور کشور بر عهده شورای نگهبان است و یک هفته دیگر اعلام می‌شود. 
 
چاوشی با بیان اینکه بسیاری از پدیده‌های مهم فرهنگی با مشارکت دانش‌آموزان و معلمان اتفاق می افتد، اذعان کرد: در راستای بحث تقویت حضور حداکثری انتخابات، مدارس یک فرصت مهم تعلیم و تربیت هستند و اگر ما طبق منویات مقام معظم رهبری بحث مشارکت حداکثری برای تقویت امنیت ملی و ثبات سیاسی نظام را دنبال کنیم باید به اهمیت یادگیری دانش‌آموزان در حضور حداکثری مردم در امور سیاسی واقف باشیم. 
 
وی یادآور شد: هر چند دانش‌آموزان حاضر در این جلسه هنوز به سن رای نرسیدند اما می‌توانند با موضوع مشارکت آشنا شوند و به اهمیت حضور و مشارکت سیاسی در جهت حفظ صیانت سیاسی کشور پی ببرند. 
  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار