وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

ما شاهد شکوفایی اخلاقی در جامعه نیستیم

ما از بستر قرآن کریم بتوانیم توسعه اخلاقی در زندگی اجتماعی مردم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید رضا صالحی امیری وزیر ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه قرآن در جمع خبرنگاران گفت: قرآن باید در متن و بطن زندگی مردم وارد شود و باید راه گشای مسائل اجتماعی مردم ایران باشد.

وی ادامه داد: قرآن باید زیست فرهنگی و اخلاقی را به ما بیاموزد و باید حلال مشكلات جامعه اسلامی باشد.  

وی در خصوص شعار نمایشگاه عنوان کرد: شعار امسال آگاهانه انتخاب شده است به این معنا که ما امروز در جامعه دارای چالش اخلاقی هستیم و آنگونه که شایسته نظام اسلامی است ما شاهد شکوفایی اخلاقی نیستیم.

صالحی امیری بیان کرد: زندگی باید اساسا شکل قرآنی به خود بگیرد، زیست قرآنی مبتنی بر پایه های اخلاقی، مبانی انسانی، همدلی و همگرایی، صداقت و شفافیت، جامعه بدون دروغ است.
 
وی افزود: این نمایشگاه در حقیقت یک پیام روشن را انتقال می دهد که ما از بستر قرآن کریم بتوانیم توسعه اخلاقی در زندگی اجتماعي مردم داشته باشیم. منظور ما اخلاق عملی است که مبتنی بر قرآن کریم است و در ماه مبارک رمضان از همه ایرانیان دعوت می کنم با حضور در نمایشگاه یک نمایش اخلاقی را به جامعه نشان بدهند و تلاش کنیم از حضور در نمایشگاه به یک گفتمان اخلاقی در جامعه جاری کنیم.  

وزیر ارشاد اظهار داشت: بارها تاکید کردم زبان انتقال مفاهیم تغییر کرده است زبان انتقال فیلم، تئاتر، انیمیشن، سینما، موسیقی و...است. ما در وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی سیاست جدیدی را اعلام کردیم که در سال 96 همه معاونت های و سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برنامهٔ قرآنی داشته باشند ما دیگر یک معاونت قرآنی نداریم بلکه معاونت قرآنی در وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی ستاد ما است.  
 
انتهای پبام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار