اهواز؛

تولید 60 درصد بذر گندم خوزستان در دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول از تولید حدود 60 درصد بذر گندم مورد نیاز خوزستان در این شهرستان خبر داد.

تولید 60 درصد بذر گندم خوزستان در دزفولبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ احمد زارعی، مدیر جهاد کشاورزی دزفول در این خصوص بیان داشت: به واسطه بارش های خوبی که اواخر پارسال در دزفول شاهد بودیم تولیدات محصولات کشاورزی بویژه غلات در این شهرستان خوب و با کیفیت است.

وی تصریح کرد: امسال حدود 150 هزار تن غلات به ویژه گندم در دزفول تولید شد که تاکنون 132 هزار تن غلات از کشاورزان خریداری شده است که از این میزان 25 هزار تن گندم بذری بوده است.

زارعی با تائید کیفیت بسیار بالای محصول گندم تولید دزفول افزود: کارخانه های بذر کشور به علت کیفیت بالای محصولات این شهرستان همواره خواهان بذر گندم تولید دزفول هستند ولی در برخی موارد به علت مشکل در حفظ محصول و یا مکان سیلو ممکن است محصول دستخوش مشکلاتی شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول کیفیت محصول گندم امسال دزفول را عالی ارزیابی کرد و اظهار داشت: کاهش بارندگی و خشکسالی سال گذشته و در 1 دوره 81 روزه موجب نابودی مزارع گندم دیم این شهرستان در منطقه سبیلی، سردشت و شهیون شد و تنها مقدار کمی برداشت شد که میزان خسارت به بیمه و ستاد بحران گزارش شده است.
 
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.