گرگان؛

توصیه جهاد کشاورزی به کشاورزان گلستانی

جهاد کشاورزی به کشاورزان گلستانی توصیه هایی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛جهاد کشاورزی گلستان با توجه به شرایط جوی آینده به گندم کاران و باغداران گلستانی توصیه کرد در صورت مناسب بودن رطوبت خاک از کود اوره ۵۰ کیلوگرم در هکتار بهمراه سولفات آمونیوم ۵۰ کیلوگرم در هکتار و ۵۰ کیلوگرم کلرور پتاسیم در هکتار بصورت سرک در مزارع غلات استفاده کنند.

همچنین پیمانکاران تولید بذر گندم مادری و گواهی شده شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با توجه به بارندگی های روزهای آتی حتماً کود سرک خود را بصورت اعتباری تا برداشت محصول دریافت نمایند

باغداران برای انجام مبارزه زمستانه در باغات آلوده به آفات نسبت به انجام هرس و حذف شاخه ها و اندام آلوده و مصرف روغن های امولسیون شونده با دوز توصیه شده اقدام کنند.

به باغداران توصیه می شود در باغات آلوده به کنه مصرف کنه کش های مناسب به همراه روغن امولسیون شونده استفاده شود.

همچنین برای پیشگیری از شیوع بیماریهای قارچی سمپاشی با سموم مسی با میزان آب و سمپاش مناسب پس از هرس و حذف شاخه های زائد و بیمار توصیه می شود .

در ادامه این اطلاعیه به باغداران توصیه شده از مخلوط کردن روغن های امولسیون شونده و سموم مسی خودداری جدا خود داری کنند.

برای باغات آلوده به آفت پسیل زیتون هم مصرف روغن ولک به نسبت دو درصد توصیه می شود .

برای کنترل علفهای هرز در مزارع کلزا و مزارع زودکاشت گندم به کشاورزان توصیه می شود با اخذ مشورت کارشناسان حفظ نباتات نسبت به سمپاشی با علفکشهای توصیه شده ، اقدام کنند.

کشاورزان سبزی کار هم از کاربرد هرگونه علف کش و حشره کش و قارچ کش در مزارع سبزیجات برگی مانند اسفناج و جعفری خودداری کنند ولی در صورت مشاهده علائم سفیدک داخلی در سطح برگها در مزارع سبزیجات برگی با نظر کارشناسان حفظ نباتات از قارچ کش اینفینیتو به میزان دو در هزار جهت کنترل بیماری سفیدک استفاده شود.

همچنین با توجه به سرما در روزهای پایانی هفته گلخانه داران و تولیدکنندگان نهال نسبت به راه اندازی سیستم گرمایشی و تامین سوخت اقدام کنند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.