افزایش ناچیز بهای نفت در سایه بیم و امیدها

بهای طلای سیاه در بازار جهانی رشد کمی را تجربه کرد.

افزایش ناچیز بهای نفت در سایه بیم و امیدهابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی در سایه انتظارات برای تمدید طرح کاهش عرضه نفت اعضای اوپک، و نیز کاهش ذخایر نفتی آمریکا و طرح کاخ سفید برای فروش نیمی از ذخایر نفتی کشور، شاهد افزایش ناچیز بود. 

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 9 سنت افزایش، به 53 دلار و 96 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با 12 سنت افزایش، 51 دلار و 25 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

اعضای کشورهای صادر کننده نفت خام (اوپک) روز پنجشنبه برای تصمیم‌گیری درباره تمدید کاهش عرضه نفت در وین گردهم می‌آیند. پیش‌تر در ماه دسامبر سال 2016، اعضای اوپک به همراه 11 کشور صادرکننده نفت غیراوپکی شامل روسیه توافق کردند در شش ماه نخست سال 2017، روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه تولیدات خود را کاهش دهند. 

نمایندگان کشورهای عضو امروز اعلام کردند اعضای اوپک احتمالاً با تمدید توافق کاهش عرضه برای 9 ماه دیگر موافقت خواهند کرد. 

از سوی دیگر، ذخایر نفت آمریکا برای هفتمین هفته پیاپی کاهش یافت. براساس اعلام "موسسه نفت آمریکا" و "دفتر اطلاعات انرژی آمریکا" میزان ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 19 می (29 اردیبهشت) دو میلیون و 700 هزار بشکه کاهش یافت. 

پیش‌تر، در معاملات صبح امروز به دلیل تصمیم کاخ سفید برای فروش نیمی از ذخایر نفت خام کشور، بهای نفت کاهش یافت. دولت ترامپ در نظر دارد از سال 2018 تا 2027، با فروش نیمی از ذخایر 688 میلیون بشکه‌ای نفت خام کشور و تامین مالی 16 میلیارد و 500 میلیون دلار، به توازن بودجه کمک کند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار