مدیر عامل شرکت رجا ؛

ورود ۵۰ دستگاه واگن استیجاری به ناوگان رجا

رجبی گفت: ۵۰ دستگاه واگن مسافری از شرکت‌های اروپایی اجاره کرده‌ایم که همه نو هستند و در صورت امکان پس از چند سال بهره‌برداری آنها را خریداری خواهیم کرد.

ورود ۵۰ دستگاه واگن استیجاری به ناوگان رجابه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رجبی مدیر عامل شرکت رجا در نشست خبری حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی راه آهن اظهار کرد: مذاکراتی با چند شرکت خارجی در خصوص اجاره ۵۰ واگن مسافری انجام شده که همه نو هستند و در صورت امکان پس از چند سال بهره‌برداری آنها را خریداری خواهیم کرد.

رجبی افزود: میانگین ظرفیت این واگن‌ها ۳۲ تا ۴۰ نفر است که پیش بینی حضور آن در اوایل شهریور وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه استقبال مسافران از واگن حمل خودرو برای جابجایی همزمان خود و وسایل نقلیشان زیاد بوده، بیان کرد: برنامه‌ای برای اضافه کردن ۱۵ واگن حمل خودرو در نظر گرفته شده تا این بخش هم با توسعه همراه شود، همچنین پیش بینی ورود ۴۵ واگن دیگر از تولیدات داخل در سال جاری وجود دارد که سعی بر این است که ۲۰ واگن آن در تابستان سال جاری مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت راه آهن افزود: بخش زیادی از واگن‌های فرسوده که عمر زیادی داشته اند را از ناوگان ریلی خارج کرده ایم و این امر سبب افزایش سطح خدماتی و البته شرکت را با مشکل کمبود واگن مواجه کرده است.

رجبی با توجه به دستاورد جدید شرکت رجا تصریح کرد: خرید غیرحضوری بلیت یکی از بخش‌های قابل توجه است که سهم آن ۲۹ درصد تا به الان بوده که با توجه به رساندن این برنامه به مرحله بهره‌برداری مردم باید این سهم به ۵۰ درصد برسد همچنین برنامه‌ دیگری هم برای رزرو هتل متناسب با ساعت رسیدن به مقصد در خدمت مسافران است.

محمد رجبی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گفت: شرکت رجا با توجه به اینکه میانگین عمر ناوگان خود بالا است اقداماتی در جهت نوسازی ناوگان ریلی انجام شد، به همین سبب ۳۰۰ واگن که بالای ۴۵ سال عمر داشتند را از ناوگان حذف و در صدد نوسازی و بهسازی ۲۶۰ واگن دیگر بر آمدیم.

وی با اشاره به واردات واگن بیان کرد: برنامه‌ای مشخص برای واردات از هیچ کشوری در دستور کار قرار ندارد و تنها دریک مناقصه بین المللی با حضور کشور‌های اروپایی را در پیش خواهیم داشت.


انتهای پیام/
برچسب ها: رجا ، قطار ، مسافری ، بازار ، واگن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار