در نشست هم‌اندیشی مسئولان نمایشگاه قرآن با اصحاب رسانه؛

عباس نظری‌راد: مسئولیت ما در قبال قرآن بیش از سایر حوزه‌ها است

قرآن مسأله اعتقادی ماست، ما در قبال قرآن بیشتر از سایر حوزه‌ها مسوولیت داریم؛ در این راستا باید ارتباط و تعامل با تمام حوزه‌ها برقرار کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم؛ در نشست هم‌اندیشی مسئولان نمایشگاه قرآن با اصحاب رسانه که روز دوشنبه ٢٥ اردیبهشت ماه در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، عباس نظری‌راد؛ مدیرکل امور هماهنگی و ارتباطات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کمیته سازمان‌ها و نهادهای بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: قرآن مسئله اعتقادی ما است، ما در قبال قرآن بیشتر از سایر حوزه مسئولیت داریم در این راستا باید ارتباط و تعامل با تمام حوزه‌ها برقرار کنیم.
 
نظری‌راد در ادامه اظهار داشت: در آستانه برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هستیم؛ نمایشگاهی که شروع آن در سال ٧٢ بود و به جرأت می‌توان گفت روندی رو به تکامل داشته است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی از دیرباز در کشور به صورت پراکنده و گسترده وجود داشته است، اما به صورت سازمان یافته‌تر با شروع نمایشگاه‌های قرآنی بوده است.

نظری‌راد با بیان اینکه نمایشگاه قرآن در حال حاضر آینه و ویترین تمام نمای فعالیت‌های قرآنی کشور است، تصریح کرد: همواره سعی داشته‌ایم از پتانسیل سازمان ها و نهادها و مؤسسات مردم نهاد استفاده کرده تا با حضور در نمایشگاه بتوانند برنامه‌هایشان را ارایه دهند.

همچنین در این نشست، سید مهدی جعفری، مسئول روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کمیته روابط عمومی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: امسال بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود که عملا ربع قرن از برپایی آن می‌گذرد. نمایشگاه از ٧ تا ٢٦ خرداد ماه مصادف با (دوم تا ٢١ ماه مبارک رمضان) در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه «قرآن، اخلاق، زندگی»، شعار بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است، تأکید کرد: تمام برنامه‌های نمایشگاه با رویکرد شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» برنامه‌ریزی شده است. ساعت بازدید از نمایشگاه نیز از ساعت ١٧ تا ٢٤ است.

جعفری در خصوص ساختار سازمانی نمایشگاه قرآن اظهار داشت: نمایشگاه از ١٣ کمیته و ٥ بخش تشکیل شده است.

وی افزود: بیش از ٢٠ جلسه برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه قرآن برگزار شده است. امسال نمایشگاه در فضایی بیش از ٤٠ هزار مترمربع برپا می‌شود و بیش از ٤٠ نهاد و ٧٠ پیمانکار در نمایشگاه فعالیت می‌کنند.

جعفری در مورد برنامه‌های روابط عمومی نمایشگاه قرآن گفت: ستاد اطلاع‌رسانی، ویژه‌نامه، مستندسازی تصویری، مشارکت با صدا و سیما، برنامه‌های حوزه فضای مجازی، تبلیغات شهری و محیطی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه و آسیب‌شناسی و تحلیل محتوا از جمله برنامه‌های روابط عمومی نمایشگاه قرآن است.

گفتنی است؛ در این نشست، اصحاب رسانه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار