هیلی: ترامپ رئیس‌جمهوری عمل‌گراست و حق دارد هرکسی را که بخواهد اخراج کند

سفیر آمریکا در سازمان ملل نگرانی‌ها درباره اخراج ناگهانی رئیس اف‌بی‌آی را رد کرد و گفت رئیس‌جمهور این کشور اختیار برکناری یا به خدمت گرفت هرکسی را که بخواهد دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی نوشت: سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا این اختیار را دارد تا هر کسی را خواست برکنار کند.

در این گزارش آمده است: نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، نگرانی‌ها را در ارتباط با اخراج جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی، رد کرد و گفت این حق رئیس جمهور است افرادی را در کنار خود داشته باشد که می‌تواند به آنها اعتماد کند.

وی روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای بی سی گفت: «آنچه که می توانم به شما بگویم این  است که رئیس جمهور مدیر اجرایی کشور است؛ او می‌تواند هر کسی را که بخواهد، به خدمت بگیرد یا اخراج کند. این حق اوست.» 

سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین گفت: «چه شما با این موضوع موافق باشید یا نباشید، این حقیقت است. آیا راه های بهتری هم وجود داشت که او انجام دهد؟ در این باره باید دیگران تصمیم گیری کنند.»

هیلی در ادامه  اعلام کرد برخی افراد با رئیس جمهور آمریکا مشکل دارند؛ زیرا او «رئیس جمهوری عمل‌گراست.»

وی گفت: «او کسی نیست که بنشیند و برای مدت زمانی طولانی صحبت کند. اگر او ببیند چیزی اشتباه است با آن مقابله خواهد کرد. و من فکر می کنم افراد به این دلیل با او مشکل دارند که او اهل عمل و اقدام کردن است. او از قبل در این باره با شمار زیادی از افراد صحبت نمی کند،‌ او فقط عمل می‌کند.»

سفیر آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد: «اما در نهایت، رئیس جمهور باید تیمی را در کنار خود داشته باشد که بتواند به آنها اعتماد کند. او باید تیمی را در کنار خود داشته باشد که به باور او، نماینده مناسبی برای آمریکا هستند و از آمریکا محافظت می‌کنند. فکر می‌کنم این همان چیزی است که او تلاش می‌کند انجام دهد.»

دونالد ترامپ به سبب برکناری جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی، در زمان انجام تحقیقات پلیس فدرال آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هدف انتقاد قرار گرفت. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار