گیلان؛

تشکیل 38 پرونده تخلفات انتخاباتی در محاکم قضایی

38 پرونده تخلفات انتخاباتی تاکنون در محاکم قضایی گیلان تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز در نشست کمیته پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان گیلان که با حضور اعضای این کمیته و روسای برخی ستاد کاندیداهای ریاست جمهوری حضور داشتند، افزود: برای 38 متخلف انتخاباتی در شهرهای رشت، تالش، صومعه سرا، لنگرود، سیاهکل و املش تاکنون پرونده قضایی تشکیل شده است.
 
احمد سیاوش پور افزود: فعالیت قبل از آغاز تبلیغات، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات، تبلیغات در ساعات اداری و الصاق عکس در مکان های غیرقانونی از جرائم این متخلفان است.
وی با اشاره به اینکه به همه این متخلفان چندین بار تذکر داده شده بود اما با وجود تذکرات اقدام به تخلف کردند، افزود: دستگاه قضا بر اساس قانون و بدون هیچ چشم پوشی با متخلفان برخورد خواهد کرد.
 
رئیس کل دادگستری گیلان ضمن قدردانی از فعالیت همه دستگاه ها به ویژه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی در فراهم ساختن امنیت انتخابات اعلام کرد: عدم تخریب نامزدها، استفاده نکردن از امکانات دولتی از جمله مواردی است که با رعایت آن می توان زمینه انتخابات سالم و حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کرد.
 
جانشین سپاه قدس گیلان نیز در ادامه این نشست 3 ساعته گفت: پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و امنیت انتخابات مبنای کار همه دستگاه ها است.
 
سردار مهدی کاظمی پور افزود: باید روسای ستادها در انتخاب سخنرانان دقت کنند و سخنرانان ستاد خود را توجیه کنند تا از هرگونه تخریب شخصیت ها و تشویش اذهان عمومی بپرهیزند و در امنیت کشور بی نظمی به وجود نیاورند.
 
در ادامه این نشست همچنین معاون سیاسی- امنیتی استاندار گیلان گفت: سیاست ستاد انتخابات استان در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رعایت دین و قانون است و بر این مبنا در حال فعالیت است.
 
محمد احمدی پور افزود: باید بر اساس قانون با تخلفات انتخاباتی برخورد کرد.
 
وی با بیان اینکه مبنای کار ستاد تبلیغات کاندیداها اجرای قانون است، تصریح کرد: با رصد فعالیت ستادها در تلاشیم تا ضمن برخورد با تخلفات، زمینه انتخابات سالم و حضور حداکثری مردم را در پای صندوق های رأی فراهم کنیم.

 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.