کرمانشاه؛

انتخاب کاندیداها نباید بر پایه قومی و قبیله ای باشد

فرماندار شهرستان هرسین گفت: حدود دو هزار نفر مجری برگزاری انتخابات در این شهرستان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه امیر شاه‌آبادی با بیان اینکه حدود دو هزار نفر در این شهرستان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا را برعهده دارند، گفت: 104 شعبه اخذ رای برای این دوره انتخابات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از مجموع شعب در نظر گرفته شده شهرستان، 44 شعبه ثابت در شهر هرسین، 9 شعبه ثابت در شهر بیستون و مابقی شعبات سیار هستند که عمدتا در سطح روستاها خواهند بود.

شاه‌آبادی تعداد کاندیداهای شوراهای شهر و روستای شهرستان هرسین را 437 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 29 نفر در شهر هرسین، 18 نفر در شهر بیستون و مابقی در روستاهای شهرستان کاندیدا شده‌اند.

فرماندار هرسین با اشاره به آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، گفت: اقدامات بسیار خوبی در بحث تامین امنیت انتخابات صورت گرفته و تمام پیش بینی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: جلسات توجیهی نیز با حضور کاندیداهای شوراها برگزار شده و تمام مجریان برگزاری انتخابات نیز آموزش دیده‌اند.

شاه‌آبادی با بیان اینکه شهرستان هرسین تجربه برگزاری یازده دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهار دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را دارد، گفت: خوشبختانه این تجارب دوره به دوره افزایش یافته و با بهره‌گیری از آنها در این دوره مهیای برگزاری انتخاباتی شکوهمند همچون دوره‌های گذشته هستیم.

وی بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری بسیار حائز اهمیت است، اما انتخابات شورای شهر نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که این انتخاب نتیجه مستقیم بر وضعیت مردم آن منطقه می‌گذارد و لذا باید افراد در انتخاب کاندیداهای اصلح دقت کنند.

شاه‌آبادی با انتقاد از انتخاب‌های قومی و قبیله‌ای، گفت: مردم باید بدانند در نهایت آنکه از انتخاب بد متضرر می‌شود خودشان هستند و باید قوم و قبیله را کنار گذاشته و تنها به فرد اصلح رای بدهند.

وی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت آن نیز اشاره کرد و افزود: این انتخابات تاثیر مستقیمی در سرنوشت کشور خواهد داشت و مردم باید با مطالعه در گذشته و سابقه اجرایی کاندیداها و عملکرد او و نیز برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند، انتخاب اصلح را انجام دهند و احساسی تصمیم نگیرند.

به گفته فرماندار هرسین میزان مشارکت مردم این شهرستان در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری بیش از 75 درصد بوده است.

 
 
 انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.