وسواسی‌ها را نصیحت نکنید/ وسواس درمان می شود

افراد وسواسی، عمل وسواس گونه خود را با اختیار انجام می‌دهند، به همین دلیل دیگران مدام آن‌ها را نصیحت می‌کنند.

وسواسی‌ها را نصیحت نکنید/ وسواس درمان می شوداعظم ذوالفقاری روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وسواس بودن افراد اظهار داشت: وسواس یک فشار فکری برای ادامه فکر یا یک عمل است که فرد به غیر منطقی بودن آن واقف است اما قادر به توقف آن نیست، افرادی که تمیزی خانه دغدغه ذهنی شان شده و اطرافیان آنان را به وسواسی بودن متهم می کنند.
 
ذوالفقاری با اشاره به اینکه وسواس می تواند علامت یک بیماری در فرد باشد، افزود: ممکن است فرد از بیماری دیگری چون اضطراب و افسردگی رنج ببرد که با درمان افسردگی وسواس آن‌ها بهبود می یابد.
  
این روان‌شناس گفت: وسواس بیماری است که به روان درمانی و دارو درمانی همزمان نیاز دارد، بیماران وسواسی پس از چندین جلسه روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی به طور کلی متحول می شوند و دیگر از آن فشار فکری برای انجام عمل وسواس گونه رنج نمی برند و حتی حالات افسردگی آن‌ها نیز برطرف می شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهیل ناصری
۱۳:۱۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
سلام من خانمم خیلی دستهایش را میشورد و دائما دم شیر ظرفشویی ایستاده خانمم میگه صحبت هایت برای من خیلی موثر است من میخواهم بدونم که چی بهش بگم که آروم شود
آخرین اخبار