مدیر خانه کودکان افغانستان در ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

استقبال خوانندگان ایرانی از غرفه‌های ناشران افغانستان/ امیدواریم سال آینده غرفه‌های افغانستان در بخش عمومی نمایشگاه گنجانده شوند

مدیر خانه‌ کودک افغانستان در ایران گفت: اگر اجازه دهند که غرفه‌های افغانستان در بخش عمومی نمایشگاه دایر شوند، مورد اقبال بیشتر خوانندگان ایرانی خواهد بود.

استقبال خوانندگان ایرانی از غرفه‌های ناشران افغانستان/ امیدواریم غرفه‌های افغانستان در بخش عمومی نمایشگاه گنجانده شوند
نادر موسوی مسئول خانه‌ کودک افغانستان در ایران و سردبیر ماهنامه‌ کودکان آفتاب در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، درباره نمایشگاه کتاب تهران گفت: ما امسال علاوه بر غرفه کودکان افغانستان نمایندگی غرفه تاک افغانستان را نیز با 64 عنوان راه‌اندازی کردیم که برخی از آنها چاپ اول بودند.
 
وی سطح حضور ناشران افغانستان را نسبت به سال گذشته مناسب تر دانست و اظهارداشت: ما 5 غرفه در این نمایشگاه از محصولات افغانستان داریم که خانه کودکان افغانستان و تاک از این جمله بود که مورد استقبال دوستان ایرانی قرار گرفت.
 
موسوی تصریح کرد: برخی بازدید کنندگان ایرانی که در نمایشگاه حاضر می‌شوند کتاب های نشر افغانستان را خوانده‌اند و برخی نیز در نمایشگاه با این کتاب ها آشنا شده و کتاب خریداری می‌کردند و روی هم رفته با استقبال خوبی مواجه شدیم.
 
مسئول خانه کودک افغانستان با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی در ایران برای نویسندگان افغانستانی وجود ندارد، افزود: بیشتر کتاب‌هایی که ناشران افغانستانی منتشر می کنند، در ایران با استقبال خوبی مواجه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه نویسندگان افغانستانی تجربه‌های  مهاجرت و زندگی در کشورهای مختلف و آشنایی از روابط پیچیده انسان‌ها را در آثار خود دارند، تصریح کرد: ادبیات مهاجرت با استقبال خوانندگان ایرانی قرار می‌گیرد.
 
سردبیر ماهنامه‌ کودکان آفتاب خاطرنشان کرد: امسال همچنین کتاب نامه‌ای به طالبان را چاپ کردیم و قرار است که هفته آینده در موزه صلح آن را رونمایی کنیم.
 
 موسوی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دست اندرکاران نمایشگاه کتاب تهران گفت: غرفه‌های افغانستان حاوی کتاب‌های فارسی است. اگر اجازه دهند که غرفه‌های افغانستان در بخش عمومی نمایشگاه دایر شوند، مورد اقبال بیشتر خوانندگان ایرانی خواهد بود. بخشی که ما اکنون در آن مستقر هستیم در دسترس نیست و این امر موجب بازدید کمتر نسبت به غرفه‌های عمومی خواهد شد. زبان فارسی نباید جزو غرفه‌های خارجی قرار بگیرد و درخواست داریم که از سال بعد کتاب‌های ناشران افغانستان را در بخش عمومی نمایشگاه کتاب تعریف کنند.
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.