علی اکبر ولایتی در نمایشگاه کتاب:

نمایشگاه کتاب؛ راهی برای معرفی دستاوردهای فرهنگی کشور/ سه ماه برای انتصاب رئیس دانشگاه آزاد وقت داریم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در نمایشگاه کتاب به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

نمایشگاه کتاب؛ راهی برای معرفی دستاوردهای فرهنگی کشور/ سه ماه برای انتصاب رئیس دانشگاه آزاد وقت داریم
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه مراسم رونمایی از 14 جلد کتاب تاریخ کهن و معاصر ایران زمین، در جمع خبرنگاران در نمایشگاه کتاب گفت: برپایی نمایشگاه کتاب کار بسیار مهمی است و باید از طریقی مردم ما که علاقه‌مند به مطالعه هستند،  با آخرین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ، علوم انسانی و علوم تجربی آشنا شوند.
 
وی افزود: در  نمایشگاه باید شرکت‌های مختلف و کمپانی‌ها کتاب‌هایی که جدیدا چاپ کرده‌اند، به نمایش بگذارند و قدرت انتقاد داشته باشند و بتوانند کتاب‌های مورد علاقه خود را ارائه کنند. بودجه‌های تخصصی باید از هم تفکیک شود و فایده‌اش این است که مردم بهره بیشتری می‌برند و این علاقه‌مندی مردم را به کتاب افزایش می‌دهد.
 
ولایتی ابراز کرد: ایرانیان علاقه‌مند به کتابخوانی هستند و حضور مردم در شهر آفتاب -که در نقطه دور از شهر است- گواه این مدعاست و جمعیت مراجعه کنندگان به نمایشگاه حکایت از علاقه وافر ایرانیان به کتاب و کتابخوانی دارد.
 
ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص زمان اعلام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نوریان  به عنوان سرپرست دانشگاه تعیین شده و سه ماه فرصت است تا ریاست جدید تعیین شود.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال ایسکانیوز درباره حمایت از تالیفات اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد بیان کرد: ان‌شاءالله به اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد در این باره کمک خواهیم کرد تا کارهای پژوهشی از این دست افزایش یافته و دیگران نیز بهره ببرند. این امر باعث تشویق این افراد می‌شود. درصدد راهی برای توسعه کتابخوانی و تالیف و یاری برای انتشار آثاری از این دست هستیم؛ زیرا هر انداره علم اهمیت دارد، نشر آن مهم است و زکات علم نشر آن است.
 
 
 
 انتهای پیام/
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار