دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نمایشگاه کتاب:

واسپاری امور نمایشگاهی به صنوف باید قاعده مند باشد

اصل کار واسپاری به شرط ضوابط نظارت و پاسخگو بودن آن کار خوبی است.

واسپاری امور نمایشگاهی به صنوف باید قاعده مند باشدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مخبر  دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران درباره واگذاری امور نمایشگاهی به صنوف نشر گفت: این کار بسیار خوبی است اما باید قاعده و ضابطه‌ای داشته باشد.
 
وی افزود: اگر کاری در هرجای جهان به بخشی واسپاری شود، مسئولان آن نهاد برای آن قانون و قاعده ای تعریف می کنند و بعد از نظارت ارزیابی می کنند. یعنی قرار بر این است، مشارکت در کنار واگذاری با قاعده و ارزیابی اتفاق بیفتد. بنابراین اصل کار واسپاری به شرط ضوابط نظارت و پاسخگو بودن آن کار خوبی است.

دزفولی درباره سرانه پایین مطالعه در کشور اظهار داشت: اینکه برخی می‌گویند با کاهش مطالعه در کشور مواجهيم را قبول ندارم. حضور مردم با تفکرات و علایق متعدد در نمایشگاه کتاب خبر از علاقه‌مندی ایرانیان به مطالعه و کتاب می‌دهد.  نمایشگاه کتاب یک بهار فرهنگی برای ایرانیان است و مردم با حضور در فضای نمایشگاه نشان دادند علاقه مند به کتاب هستند. 

وی تاکید کرد: نسل جوان امروز با قدم زدن در فضای نمایشگاه دانایی و صمیمیت را حفظ می‌کنند. لذا برگزاری نمایشگاه را کار سازنده‌ای برای توسعه فرهنگ کشور می‌دانم. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در بازدید از غرفه‌های بخش‌های مختلف با ازدحام جمعیت مواجه شدم. بخش دولتی، خصوصی و نهادهای دیگر با دست پر به نمایشگاه کتاب آمده اند و اگر نمایشگاه کتاب بخواهد عناوین متعدد کتابهای گوناگون را هرسال به مردم نشان دهد، باید مسئولان فرهنگی برنامه ریزی برای برگزاری بهتر آن در سال‌های آتی داشته باشند. از لحاظ امکانات نمایشگاه در حد متوسط است. امیدوارم در سال آینده نواقص آن برطرف شود .  جریان کتاب و کتابخوانی و ایجاد علاقه برای مطالعه در نسل های مختلف باید هر سال با برگزاری نمایشگاه کتاب ادامه یابد. 
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.