کرمانشاه؛

نامزدها با دادن وعده های خارج از اختيارات، مردم را فريب ندهند

رئيس ستاد انتخابات استان كرمانشاه گفت: نامزدهای انتخابات شوراها با دادن وعده های كه خارج از اختيارات قانونی آن هاست مردم را فريب ندهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ يوسف شاه حسينی در نشست توجیهی کاندیداهای شورای اسلامی شهر کرمانشاه که صبح امروز 20 اردیبشهت ماه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه با حضور رئيس دادگستری كرمانشاه، فرماندار كرمانشاه و نامزدهای پنجمين دوره شورای شهر برگزار شد گفت: رهبر معظم انقلاب هميشه تاكيد بسيار زيادی بر لزوم مشاركت گسترده مردم در انتخابات داشته اند و آن را بسيار مهم دانسته اند.

معاون سياسی و امنيتی استانداری كرمانشاه افزود: در همين راستا بايد همه تلاش كنيم بسترها و مقدمات لازم را برای حضور حداكثری و باشكوه مردم در انتخابات را فراهم كنيم.

وی گفت: ستاد انتخابات استان طي اين مدت از تمام توان خويش برای برگزاری يك انتخابات باشكوه و با حضور حداكثری مردم به كار گرفته است و خوشبختانه در اين زمينه همکاری و هماهنگی بسيار مهمی ميان عوامل اجرايی انتخابات و ديگر نهادها و مجموعه های دخيل در امر انتخابات وجود دارد.

شاه حسينی ادامه داد: هم اكنون اكنون بيش از 30 هزار در سازمان اجرايی انتخابات استان مشغول تلاش و فعاليت و فراهم كردن مقدمات برگزاری يك انتخابات مطلوب و سالم در 29 ارديبهشت ماه هستند.

رئيس ستاد انتخابات استان كرمانشاه گفت:محورهای سياست های كلی انتخابات توسط رهبر معظم انقلاب تعیین شده و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام به رؤسای قوای سه‌گانه ابلاغ شده است. اين سياست ها در 18 بند و 7محور است كه به ابعاد گوناگونان انتخابات پرداخته و بايد در فرايند برگزاري انتخابات و تبليغات حتما مورد توجه جدی قرار گيرد و به آن عمل شود.

وی تصريح كرد: اين سياست های كلان اعلام شده يك نقشه راه در اختيار همه قرار داده است كه بايد با دقت و حساسيت تمام در اجرای آن بكوشيم.

معاون استاندار لزوم رعايت اخلاق انتخاباتی را يكی از مباحث بسيار مهم در اين ايام خواند و گفت: متأسفانه خاطره خوشی از برخی بی اخلاقی ها در انتخابات های قبلی شوراها در ذهن مردم وجود دارد كه بايد با تمام توان با اين رويه های نادرست مقابله كنيم.

شاه حسينی افزود: بر اساس اين سياست های كلان ابلاغی هرگونه تخریب، تهدید، تطمیع، فریب و وعده‌های خارج از اختیارات قانونی و هرگونه اقدام مغایر امنیت ملی نظیر ايجاد تفرقه قومی و مذهبی در تبلیغات انتخاباتی ممنوعیت دارد. نامزدها بايد از انجام اين موارد به شدت پرهيزكنند زيرا در غير اينصورت با آن ها به شكل قانونی برخورد مي شود.

رئيس ستاد انتخابات كشور در بخش ديگري از سخنانش تعداد شعب اخذ رای استان را ۱۹۳۸ شعبه عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۹۱۳ شعبه آن شهری و ۱۰۲۵ شعبه روستایی است. همچنين استان کرمانشاه ۱۰۱۸ شعبه ثابت و ۹۲۰ شعبه سیار خواهد داشت.
وي افزود: این دوره، تمامی مراحل فرايند انتخابات در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، جوانرود و کنگاور به صورت مکانیزه برگزار می شود .
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه به تعداد نامزدهای شوراهای شهر و روستای استان اشاره كرد و افزود: در استان تعداد ۹۸۵۷ نفر برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا نامزد شده اند که این تعداد نسبت به دوره چهارم از رشدي ۱۳ درصدی برخوردار بوده است.
وی افزود: تعداد داوطلبان زن در این دوره از انتخابات شوراها از ۲۶۴ نفر در دوره چهارم به ۴۲۹ نفر در اين دوره رسیده و تعداد کاندیداهای مرد نیز از ۸۴۷۰ نفر به 9428نفر رسیده است.
شاه حسینی افزود: در این دوره شاهد افزایش تعداد کرسیهای عضویت در شوراهای استان از ۵۴۷۸ کرسی به ۵۴۸۲ کرسی هستیم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.