شیراز؛

بقاع متبرکه فارس میزبان جشن ولایت منجی عالم بشریت

جشن میلاد حضرت مهدی موعود (عج) در 14 بقعه متبرکه شهر شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری مراسم جشن میلاد سراسر نور، آخرین کوکب آسمان امامت و ولایت منجی عالم بشریت منادی هدایت و عدالت حضرت حجت ابن الحسن (عج) در 14 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان خبر داد.

موسوی افزود: جشن میلاد این امام همام در حرم مطهر سیدعلاء الدین حسین (ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کفیل و مداحی حاج نجف روستا در شب میلاد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مراسم در آستان مقدس حرم مطهر علی ابن حمزه(ع) همراه با نورافشانی برگزار می شودف افزود: در این آستان مقدس مراسم جشن و سرور با سخنرانی حجت الاسلام ذوالانواری و مداحی زرین قلم برگزار می شود که در این آستان مقدس خیمه معرفت و ایستگاه صلواتی در مناطق جنوب شهر برپا می شود.

موسوی اظهار داشت: در محل آستان مقدس سید تاج الدین غریب (ع) مراسم جشن وسرور با برپایی خیمه معرفت و ایستگاه صلواتی برگزار می شود که حجت الاسلام اسدی سخن خواهد کرد و نوای شعرخوانی و مدیحه سرایی با مداحی جعفر دهقان در این آستان مقدس طنین انداز می شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم همچنین در مسجد بزرگ وکیل با مداحی محمد قبادی و سخنرانی شیخ رضا مصفایی برگزار می شود بیان کرد: در بقعه متبرکه سیدنظام الدین محمود شاهداعی الی الله(ع) نیز مراسم جشن و سرور میلاد منجی عالم بشریت با برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از مدعوین برگزار می شود که حجت الاسلام میر سخنرانی و حاج نجف روستا مدیحه سرایی خواهند کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه تمامی مراسم جشن و سرور در شب میلاد حضرت ولی عصر(عج) در پنج شنبه 21 اردیبهشت همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود، تصریح کرد: آستان مقدس امامزادگان سید محمد(ع)قصرالدشت، سید محمد(ع) صغاد، سیدصادق(ع) مهدی آباد، قدمگاه حضرت اباالفضل العباس(ع)، شمس الدین میرآخر(ع)، سید محمد (ع) دهپیاله و در امامزاده ابراهیم(ع) دودج در خرامه، شاهزاده ابوالقاسم(ع) زرقان و سید محمد اقطع(ع) پیربنو نیز این مراسم جشن و شادی همراه با پخت و توزیع آش نذری برگزار می شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار