تبریز؛

جشنواره ملی تئاتر کوتاه اهر بین المللی می شود

فرماندار اهر با بیان اینکه جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران این شهرستان به صورت ملی برگزاری می شود، گفت: این جشنواره در آینده نزدیک به صورت بین المللی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عابدی فرماندار اهر در نخستین جلسه شورای سیاست ‌گذاری یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر گفت:با حمایت‌ها و مساعدت‌های انجام ‌شده مسائل و مشکلات پیش‌ روی این جشنواره حل شده است.
 
وی با اعلام آمادگی برای برگزاری یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر اظهار کرد: اثرات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و معنوی این جشنواره باید در منطقه ملموس شود.
 
فرماندار اهر یادآوری کرد: از نقاط مختلف ایران اسلامی هنرمندان با گویش ها، دیدگاه و بینش های مختلف در این جشنواره حضور می‌یابند و باید دست اندرکاران و مسئولان فرهنگی به جای اینکه به فکر منابع مالی باشند برای برگزاری آن تلاش کنند.
 
عابدی ادامه داد: به دلیل تخصیص نیافتن بودجه‌ای مستقل برای جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر دست اندرکاران به جای پرداختن به اصل موضوع به حاشیه کشیده شده و بدنبال منابع مالی می روند.
 
عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری این جشنواره را ضروری دانست و گفت: از مسئولان امر انتظار داریم تا با در نظر گرفتن ردیف بودجه مستقل در تداوم این جشنواره نقش ایفا کنند زیرا اغلب رویدادهای فرهنگی ملی و کشوری از نظر اعتبار دارای ردیف بودجه مستقل هستند.
 
عابدی افزود: برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر نیازمند نگاهی کارشناسانه بوده و باید از اکنون در راستای برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه وارد مرحله جدیدی شویم.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر نیز در این جلسه گفت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران)، این شهرستان را به برند فرهنگی تبدیل و ظرفیت گردشگر پذیر در زمینه فرهنگی و هنر را فراهم کرده است.
 
مهدی زارعی، افزود: در زمان کنونی در این شهرستان سه گروه تئاتر ثبت ‌شده و 7 گروه تئاتر نیز در حال ثبت است و تلاش می‌ شود تا در ماه‌های آینده این گروه‌ها به ثبت برسد.
 
وی با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) یک فعالیت بزرگ فرهنگی بوده که توسط مردم و هنرمندان در اهر برگزار می‌شود، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در این خصوص وظیفه نظارتی و حاکمیتی خود را انجام می‌دهد و نهادهای و سازمان های فرهنگی با همکاری اعضای انجمن تئاتر در برگزاری این جشنواره کمک می‌کنند.
 
زارعی اظهار کرد: این اداره به ‌تنهایی از عهده تامین هزینه‌های جشنواره تئاتر کوتاه برنمی‌آید و حمایت‌های سایر ادارات و نهادها در تامین هزینه‌های آن این اداره را کمک می کنند.
 
جشنواره ملی 'تئاتر کوتاه' شهرستان اهر در آذربایجان شرقی از جمله رویدادهای ملی موفق عرصه نمایش در سال های اخیر محسوب می شود.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.