اردبیل؛

جمع آوری سالانه 150 تن زباله عفونی در اردبیل

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل گفت: 150 تن زباله عفونی در شهر اردبیل در یک سال گذشته جمع آوری و به شکل اصولی بی خطرسازی و به شهرداری این شهر تحویل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد دانه زن در نشست کارگروه مدیریت پسماند اردبیل افزود: همچنین عملیات بی خطرسازی 15 تن پسماند دارویی و شیمیایی نیز در این مدت در شهر اردبیل انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند از سال1391 پیگیر پسماندهای بیمارستانی و مراکز درمانی می باشد اظهار کرد: تا قبل از آن حجم زیادی از این زباله های خطرناک سبب آلودگی محیط زیست می شد و امکان ابتلای افراد به انواع بیماری های خطرناک را افزایش می داد.

معاون خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: 14 بیمارستان در اردبیل در سال 1392 موظف به خرید دستگاه بی خطرسازی زباله ها و پسماندهای عفونی شدند و با اقدام های انجام شده پارسال این بیمارستان ها موفق به دریافت عنوان بیمارستان سبز شده و اردبیل در ردیف استان های مطرح در این ارتباط قرار گرفت.

دانه زن، با بیان اینکه از سال 1394 عملیات بی خطرسازی زباله ها و پسماندهای مراکز درمانی بخش خصوصی نیز در اردبیل آغاز شده افزود: از 28 درمانگاه و کلینیک موجود در اردبیل تاکنون 25 درمانگاه قرارداد بی خطرسازی پسماندها را منعقد کرده اند و 6 مرکز جراحی نیز مجهز به این سامانه هستند.

وی ادامه داد: دفع نشدن زباله ها و پسماندهای 218 مرکز پزشکی شامل مطب ها و دیگر مراکز متعلق به بخش خصوصی تا چند سال قبل چهره ای نازیبا از این شهر ارائه می داد و امکان بروز انواع بیماری های خطرناک را افزایش می داد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی کار بی خطرسازی پسماندهای آنها نیز انجام شد.

به گفته وی ، تاکنون برای 75 مورد از مطب ها و مراکز پزشکی بخش خصوصی که به بی خطرسازی زباله های عفونی تولیدی مراکز خود اقدام نکرده بودند با همکاری محیط زیست اخطار لازم داده شده که از این تعداد 2 مورد به مراجع قانونی معرفی شده اند ، 23 فقره کار بی خطرسازی را انجام داده اند و برای بقیه موارد آخرین اخطار داده شده و در صورت اقدام نکردن تا پایان اردیبهشت ماه جاری به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.