رئیس‌جمهور منتخب کره جنوبی به همسایه شمالی این کشور هشدار داد

مون جائه این به کره شمالی درباره انجام یک آزمایش موشکی جدید هشدار داد و گفت این اقدام باعث از بین رفتن مذاکرات میان دو طرف می‌شود.

رئیس‌جمهور منتخب کره جنوبی به همسایه شمالی این کشور هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهور جدید کره جنوبی، در مورد هرگونه «اقدام تحریک‌آمیز» از سوی همسایه شمالی خود هشدار داد.

وزارت وحدت کره جنوبی نیز آزمایش جدید هسته‌ای از سوی کره شمالی را اقدامی «احمقانه» خواند.

لی دوک-هانگ، سخنگوی این وزارتخانه، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «مون جائه این هشدار داده در صورتی که کره شمالی آزمایش هسته‌ای دیگری انجام دهد، هیچ چیزی پیش نخواهد رفت از جمله گفتگوی بین دو کره.»

مون جائه این در مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود رویکردی دوگانه برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و گفتگو با این کشور اتخاذ کند. وی ابتدا اعلام کرده بود که مجتمع صنعتی کائه سونگ باید دوباره باز شود و مسیرهای گردشگری به سمت کوه کومگانگ دوباره از سرگرفته شود. وی سپس اظهاراتش را تعدیل کرد.

وی اواخر ماه گذشته در نشستی اعلام کرد: « اگر کره شمالی پس از توقف برنامه هسته‌ای خود، مذاکرات درباره خلع سلاح هسته‌ای را آغاز کند، می‌توانیم فعالیت مجتمع کائسونگ (در منطقه مشترک تجاری دو کره) و برنامه گردشگری را از سر بگیریم.»

چوئه ایل، سفیر کره شمالی در انگلیس، در مصاحبه‌ای با «اسکای نیوز» اعلام کرده بود کشورش ششمین آزمایش هسته‌ای خود را در زمان و مکانی که کیم جونگ اون -رهبر این کشور- تصمیم بگیرد، انجام خواهد داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار