در اظهاراتی پس از مراسم ادای سوگند؛

رئیس‌جمهور منتخب کره جنوبی: اگر شرایط فراهم باشد به کره شمالی سفر می‌کنم

«مون جائه این» اعلام کرد در صورتی که شرایط فراهم باشد، برای مذاکره با مقامات کره شمالی، به پیونگ‌یانگ سفر می‌کند.

رئیس‌جمهور منتخب کره جنوبی: اگر شرایط فراهم باشد به کره شمالی سفر می‌کنمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مون جائه این»، رئیس جمهور جدید کره جنوبی، اعلام کرد در صورتی که شرایط فراهم باشد، به پیونگ‌یانگ خواهد رفت.

«مون جائه این» روز چهارشنبه اندکی پس از ادای سوگند اعلام کرد در صورتی که شرایط فراهم باشد، آماده است به کره شمالی سفر کند.

در شرایطی که تنش‌ها در شبه جزیره کره اخیرا بالا گرفته است، رئیس جمهور جدید کره جنوبی که موافق شکلی از گفتگو با پیونگ یانگ است، اعلام کرد او در جهت صلح تلاش خواهد کرد.

این وکیل سابق که از حزب دموکراتیک (چپ میانه‌رو) به ریاست جمهوری رسید، گفت: «در صورت لزوم، بلافاصله به واشنگتن خواهم رفت.»

وی افزود: «من همچنین به پکن و توکیو و در صورتی که شرایط فراهم باشد، حتی به پیونگ‌یانگ هم خواهم رفت.»

رئیس جمهور منتخب کره جنوبی همچنین گفت که «مذاکراتی جدی» با آمریکا و چین در مورد استقرار سپر موشکی تاد آمریکا در کشورش خواهد داشت.

گفته می‌شود مونِ 64 ساله -که خواستار انجام مذاکرات برای کاهش تنش‌ها با کرۀ شمالی شده- مایل است کشورش در قبال واشنگتن از خود استقلال بیشتری نشان دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعآ به این تفکر باید جایزه صلح نوبل داد جنگ طلب نیست حاضر نیست خون بی گناهان بخاطر نادانی بعضی سردمداران ریخته شود وداغ آن بر دل بستگان بماند (اللهی موفق شود ما هم آرزوی موفقیت داریم برایش)
آخرین اخبار