مون جائه این: من پیروز انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی هستم

نامزد حزب لیبرال انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی خود را پیروز انتخابات دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، "مون جائه این" -- نامزد حزب لیبرال در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی -- طی سخنانی خود را پیروز انتخابات خواند.
 
مون جائه این: من پیروز انتخابات ریاست جمهوری هستم

جائه این که در میان طرفدارانش در میدان تاریخی "گوانگ وامون" سئول سخنرانی می کرد، گفت: من رییس جمهور همه مردم کره جنوبی خواهم بود. 

وی در سخنرانی خود تاکید کرد: این یک پیروزی بزرگ برای ملتی بزرگ است که در کنار من کشوری متحد را ساخته اند. کشوری که قانون و حس مشترک کار در آن وجود دارد.

با آنکه مون جائه این خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرده است و نتایج نظرسنجی ها پای صندوق های رای نیز از پیروزی قاطع وی در انتخابات حکایت دارد، ولی هنوز شمارش رسمی آرا به پایان نرسیده است. تا این لحظه با شمارش بیش از یک سوم مجموع آرا، جائه این موفق شده است 40 درصد آرا را به خود اختصاص دهد. "هونگ چون پیو" از حزب جمهوریخواه 26 درصد و "آن چول سو" 21 درصد آرا را کسب کرده اند. 

انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی پس از برکناری پارک گون هه به دلیل فساد و سوء استفاده از قدرت، برگزار می شود. در این دوره 13 نامزد از احزاب مختلف با یکدیگر رقابت می کنند. مون جائه این برخلاف رییس جمهور برکنار شده کره جنوبی که سیاست سختی علیه کره شمالی اعمال کرده بود، خواستار ارتقای روابط با همسایه شمالی خود است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار