تجلیل از اساتید مامایی استان بوشهر

اساتید مامایی استان بوشهر، در آئینی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تجلیل شدند.

تجلیل از اساتید مامایی استان بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا رئیسی صبح چهارشنبه در نشست با رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و ماماها با بیان اینکه دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی از بهترین دانشکده‌های این دانشگاه در تربیت نیروی انسانی است و هدف از برگزاری این جلسه تقدیر و تشکر خدمت شما بزرگواران بوده است، اظهار داشت: در دانشگاه باید نگاه ویژه به حوزه آموزش داشته باشیم و راه حل توسعه یک دانشگاه توجه و توسعه به حوزه آموزش است یا به عبارت دیگر توسعه در دانشگاه همراه با توانمندسازی نیروی انسانی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه انسانی از مهمترین منابع یک سازمان محسوب می‌شود که همواره نیازمند نگهداری و ارتقای این سرمایه در همه ابعاد هستیم، اضافه کرد: برای توسعه پایدار در دانشگاه باید نگاهی سیستماتیک به هر حوزه داشته باشیم، دانشکده پرستاری و مامایی و دانشکده پزشکی نقش بسیار کلیدی در توسعه دانشگاه در حوزه درمان را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در حوزه سلامت اخلاق حرفه‌ای گسترش یابد، تصریح کرد: باید همه افراد در حوزه سلامت گسترش دهنده و ترویج دهنده اخلاق حرفه‌ای در محیط کار و جامعه باشند.

وی ضمن تاکید بر اینکه حیطه کار مامایی بسیار مهم بوده و ماما ضامن سلامت خانواده است، افزود: فعالیت‌ها در این بخش با نجات جان مادر و کودک همراه است.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گزارشی از عملکرد دانشکده پرستاری و مامایی در سال ۹۵ ارائه کرد و اظهار داشت: ماماها نقش ویژه و با اهمیت در رواج زایمان طبیعی، بدون درد و ایمن دارند.

شهناز پولادی اضافه کرد: مامایی به ­عنوان یک حرفه مسئولیت پذیر و جوابگو معرفی شده است که علاوه بر مراقبت و مشاوره حین بارداری، زایمان و پس از زایمان نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری های زنان و انتقال دانش سلامت در حیطه های خودمراقبتی ایفا می‌کند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: ماماها دو وظیفه خطیر و حساس مراقبت از مادر و نوزاد و در واقع دو شخص همزمان را بر عهده دارند و این امر مهم تنها به دست ماماهای فعال و دلسوز انجام می‌شود.

در این مراسم که در سالن دانشکده پرستاری و مامایی و با حضور رئیس و قائم مقام دانشگاه، معاون آموزشی، معاون دانشجویی و فرهنگی و اساتید مامایی تشکیل شد، از اساتید مامایی دانشگاه با اهدا لوحی تجلیل شد.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.