کاهش 65 درصدی برداشت گندم از مزارع استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ‌بوشهر از کاهش برداشت گندم در مزارع استان خبر داد.

کاهش 65 درصدی برداشت گندم از مزارع استان بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو عمرانی ضمن اشاره به اختصاص یافتن بیش از 90 هزار هکتار اراضی استان بوشهر به کشت گندم، با بیان اینکه به دلیل کاهش بارندگی و ادامه بروز خشکسالی ها حدود 14 هزار هکتار از این اراضی داری محصول شدند، اظهار داشت: برداشت گندم از 11 هزار هکتار اراضی آبی و 3 هزار هکتار اراضی دیم  آغاز شده است و از 14 هزار هکتار اراضی گندم استان بوشهر  تاکنون برداشت گندم در شش‌هزار هکتار آن انجام شده است.

وی ضمن تاکید بر فعالیت 120 کمباین در برداشت گندم، افزود: تاکنون بیش از 17 هزار تن گندم از اراضی استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر، از تحویل محصول برداشتی کشاورزان به  4 مرکز خرید گندم‌ خبرداد و  گفت: کارخانجات آرد الزهرا  برازجان و خلیج فارس دشتی، انبار چغادک بوشهر و سیلوی برازجان برای خرید تضمینی گندم کشاورزان تعیین شده است.

عمرانی با اشاره به پیش بینی برداشت 40 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر، تصریح کرد: گندم‌کاران استان بوشهر سال قبل 130 هزار تن محصول برداشت کردند که امسال پیش بینی می‌شود با کاهش 65 درصدی به 40 هزار تن برسد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.