کرمانشاه؛

اختتامیه جشنواره استانی شعر در گیلانغرب برگزار شد

با حضور پرشور مردم هنر دوست و مسئولان استانی و شهرستانی اولین جشنواره استانی شعر گیلانغرب برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛روز سه شنبه (19 اردیبهشت) با حضور پرشور مردم هنر دوست و مسئولان استانی و شهرستانی اولین جشنواره استانی شعر گیلانغرب در تالار ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد .

این جشنواره که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و خیل هنرمندان شاعر از سراسر استان و شهرستان گیلانغرب برگزار شد شاعران مطرح و برگزیدگان جشنواره به قرائت اشعاری به زبان کردی و فارسی پرداختند .

از شاعران مطرح استان سرکار خانم مهوش سلیمانپور، آذر گرامی از کرمانشاه و مریم مسرور از کنگاور و آقایان یزدان بابایی از صحنه ،کیومرث بلده از اسلام آباد ،حسین خزایی از صحنه و رضا جمشیدی از کرمانشاه به قرائت اشعاری از آثار خود پرداختند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در حاشیه این جشنواره  از برگزاری جشنواره شعر گیلان غرب ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: در مجموع 180اثر در دو بخش شعر کردی و فارسی به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد که پس از بررسی آثار توسط هیات داوران ۸ نفر از شهرستانهای مختلف استان به عنوان افراد برگزیده انتخاب شدند.

حجت الاسلام رحیم جعفری به جایگاه هنر و ادب در فرهنگ ناب ایران اسلامی اشاره داشت و تصریح کرد :به حق میتوان گفت که برگزاری جشنواره ها یکی از بسترهای مهم برای شناسایی جوانان مستعد استان در حوزه شعر و سایر حوزه های هنری است که به عنوان یک ظرفیت بالقوه و البته یک فرصت فرهنگی مورد توجه بیش از پیش باشد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در خصوص تجلیل از چهره پیشکسوت شعر گیلانغرب هم گفت: در این جشنواره استانی که به میزبانی شهرستان هنر دوست و با فرهنگ گیلانغرب برگزار شد ضمن تجلیل از یک پیشکسوت عرصه شعر شهرستان گیلانغرب(پرویز بنفشی) از 8 چهره برتر شعر استان که برگزیده جشنواره بودند نیز تجلیل شد .

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار