کرمانشاه؛

برگزاری جشنواره استانی شعر با موضوع آزاد در شهرستان گیلانغرب

جشنواره استانی شعر با موضوع آزاد همزمان با روز جوان در شهرستان گیلانغرب در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛جشنواره استانی شعر با موضوع آزاد امروز سه شنبه (19 اردیبهشت) همزمان با روز جوان با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی و مطبوعات، رئیس اداره امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه،فرماندار شهرستان گیلانغرب و شاعران استان در شهرستان گیلانغرب در حال برگزاری می باشد.

بر پایه این گزارش؛ ۱۸۰ اثر در دو بخش شعر کردی و فارسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از بررسی آثار توسط هیات داوران ۸ نفر به عنوان افراد برگزیده انتخاب شدند.

رحیم جعفری در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک روز جوان گفت: برگزاری جشنواره ها را یکی از بسترهای مهم برای شناسایی جوانان مستعد استان در حوزه شعر و سایر حوزه های هنری عنوان نمود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مورد گیلانغرب و مردم غیرتمند آن اظهار داشت: گیلانغرب را باهمه وجود دوست دارم را که در ابتدای جنگ به همراه دوستانم گیلانغرب آمدیم. این شهرستان همیشه برای من نماد مقاومت بود و گیلانغرب را پاره تن خودم می دانم الحق که شهر مقاومت است و این اغراق نیست.

وی ظرفیت دفاع مقدس در حوزه شعر را بسیار بالا دانست و گفت: روحیه انقلابی در مدیریت کشور بسیار کارگشا خواهد بود. در حوزه ادبیات هدف گیری فرهنگی می تواند ساختار یک جامعه راه متحول بسازد.

رحیم جعفری ادامه داد: نقش شعر نقش پویایی است شعر و ادبیات قلب فرهنگ است، ادبیات و شعر علم نیا و جان مایه زندگی است.

فرماندار گیلانغرب در آیین اختتامیه جشنواره شعر گیلانغرب گفت : گیلانغرب شهر افتخار آفرینی ها و حماسه ها است

همچنین به صورت ویژه از آقای پرویز بنفشی، شاعر پیشکسوت تقدیر به عمل آوردند.

سپس شاعران برگزیده این جشنواره، مریم مسرور از کنگاور، مهوش سلیمان پور از کرمانشاه، یزدان بابایی از صحنه، کیومرث بلده اسلام آبادغرب، حسین خزایی از صحنه و رضا جمشیدی از کرمانشاه به قرائت شعر در وصف امام زمان(عج) و اعیاد شعبانیه پرداختند.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار