گازپروم از آغاز عملیات ساخت خط لوله گاز ترک استریم خبر داد

شرکت روسی گازپروم از آغاز عملیات ساخت خط لوله گاز «ترک استریم» میان روسیه و ترکیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، «الکسی میلر» مدیر کل گازپروم در بیانیه ای اعلام کرد کار ساخت خط لوله ترک استریم در دریای سیاه در نزدیکی سواحل روسیه آغاز شد، اجرای این پروژه مطابق با برنامه ریزی های دقیق صورت می گیرد و مصرف کننده های ترکیه ای و اروپایی تا سال 2019، مسیری امن و مطمئن برای واردات گاز روسیه در اختیار خواهند داشت.

طرح ساخت این خط لوله در اواخر سال 2014 و همزمان با متوقف شدن پروژه ساخت خط لوله ساوت استریم توسط اتحادیه اروپا به سبب بحران اوکراین، علنی شد. قرار بود خط لوله ساوت استریمSouth Stream ، گاز روسیه را از طریق دریای سیاه و بلغارستان به غرب اروپا برساند.

در پروژه ترک استریم، ساخت دو خط لوله، هر کدام با ظرفیت انتقال پانزده میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون متر مکعب گاز در سال، زیر دریای سیاه، پیش بینی شده است.

هدف روسیه از ساخت این خط لوله گاز، افزایش میزان گاز صادراتی به ترکیه و تبدیل کردن این کشور به یک کشور ترانزیت به جای اوکراین است. البته دورنمای این طرح هم با توجه به بی اعتمادی اتحادیه اروپا به طرح های خط لوله گاز روسیه، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار