نماینده پارلمان ترکیه: آنکارا و مسکو به دنبال حفظ یک سرزمین یکپارچه در سوریه هستند

یکی از نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه گفت آنکارا در کنار مسکو خواهان برقراری یک دولت واحد و یکپارچه در سوریه است.

نماینده پارلمان ترکیه: آنکارا و مسکو به دنبال برقراری سرزمین یکپارچه در سوریه هستند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان یه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ "رجایی بِربِر"، نماینده حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه گفت آنکارا و مسکو به دنبال حفظ یک سرزمین یکپارچه و تقسیم نشده در سوریه هستند.

بربر در مصاحبه با خبرگزاری دولتی روسیه – اسپوتنیک— ضمن موفقیت‌آمیز توصیف کردن دیدار اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: هر دو طرف با لغو همه محدودیت‌های تجاری بین دو کشور موافقت کردند. این دقیقا همان چیزی است که ما از این نشست انتظار داشتیم.

وی همکاری ترکیه و روسیه را برای برقراری ثبات در سوریه با اهمیت قلمداد کرد و افزود: آنکارا در کنار مسکو و تهران نسبت به برقراری آتش بس در سوریه تاکید دارد و با همراهی آن‌ها تداوم آن را ضمانت می‌کنند. هر چند، آتش بس در موارد متعددی شکسته شده است، ولی مسکو و واشنگتن باید بدانند که آنکارا هرگز اقدامات سازمانی را که موجب ایجاد هرج و مرج در منطقه می‌شود را قبول نمی‌کند. این یکی از مواضع اصلی رئیس جمهور اردوغان در سفر به چین و دیدار با "شی جین پینگ"، رئیس جمهور این کشور است. ترکیه در کنار روسیه خواهان برقراری یک دولت واحد و یکپارچه در سوریه است و این موضوعی است که مسکو و آنکارا درباره آن به توافق رسیده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار