لرستان؛

تولید یک میلیون و 600 هزار تن محصول کشاورزی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید یک میلیون و 600 هزار تن محصول کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازدار گفت: در کشور دو مؤلفه ظرفیت زنان و روستاها به عنوان پتانسیل در حوزه اشتغال مغفول مانده‌اند.

وی افزود: زنان در امر اقتصاد و تولید نقش آنچنانی نداشته‌اند اما حال به عنوان منابع عظیمی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

بازداربا بیان اینکه روستاها یک واحد تولیدی محسوب می‌شوند، گفت: بخش عمده‌ای از تولیدات کشاورزی توسط بانوان با کمترین هزینه و بیشترین مشقت تولید می‌شود. در همین راستا دولت توجه ویژه‌ای به این قشر داشته و از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی برای تحول و توسعه روستایی درنظر گرفته است.

بازدار با اشاره به اینکه در هر خانه روستایی چندین زیربخش تولید داریم، افزود: صندوق توانمندسازی و ساماندهی کارآفرینی امید با این هدف تشکیل شده و بانوان با حمایت این صندوق و کمترین امکانات، کارهای بزرگی در اشتغال و توسعه انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از فعالیت 85 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان خبر داد و گفت: همچنین این صندوق‌ها 2990 نفر سهام‌دار با 750 میلیون تومان سرمایه که توسط بانوان تأمین می‌شود فعالیت دارند.

وی افزود: طی چهار سال اخیر در استان اقدامات مهمی در زمینه کشاورزی رخ داده و حدود یک میلیون و 600 هزار تن محصول کشاورزی تولید شده است همچنین 510 هزار تن گندم در استان تولید شده که رکورد بی‌سابقه‌ای بوده است و بالغ بر یک میلیون و 200 هزار تن محصولات دامی در این مدت تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم در بخش کشاورزی، سطح مکانیزاسیون است گفت: در این رابطه نیز کارهای بی‌نظیری انجام شده و از ضریب مکانیزاسیون 0.97 درصدی بالای یک تا 2 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی در رابطه با آبیاری تحت فشار نیزافزود: از 46 هزار هکتار اراضی کشاورزی 13 هزار هکتار طی این مدت تحت سیستم آبیاری نوین قرار گرفته‌اند. همچنین برای تولیدات گلخانه‌ای کارهای خوبی در استان انجام شده و توفیقاتی داشته‌ایم و در زمینه تنظیم بازار و نهاده‌های دامی به ثبات خوبی به لحاظ فروش و نهاده‌ها با کمترین نوسان رسیده‌ایم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.