لرستان؛

افزایش پروازهای فرودگاه خرم اباد

استاندار لرستان گفت: در روزهای آینده شاهد حضور دوایر لاین دیگر برباند فرودگاه هستیم که طبیعتاً پروازهای مشهد و تهران افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری شهرستان خرم‌آباد که در سالن جلسات فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در سال گذشته هرچند استان از لحاظ اقتصادی و صنعتی خیلی پیشرو نبود اما ازلحاظ عملکردی پیشرو بودیم.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته سومین استان از حیث پرداخت تسهیلات رونق تولید بودیم، افزود: این اتفاق نشان از همدلی و وحدت در استان دارد.
استاندار لرستان با تقدیر و تشکر از نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: نماینده ولی‌فقیه در لرستان نقش محوری بسیار خوبی در مباحث مختلف ایفا کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال عنوان کرد: طبیعی است که باید سندی را برای استان جهت تحقق بخشیدن به شعار سال تنظیم کنیم و در سال گذشته نیز اولویت نخست استان مباحث اقتصادی بود.
بازوند بابیان اینکه اولویت نخست استان همواره رونق اقتصادی در سندهای مختلف توسعه بوده، تصریح کرد: امسال نیز در حال تهیه سند تولید و اشتغال در پنج محور مشخص هستیم و تا 15 اردیبهشت سند آماده و قابل‌ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: توجه به تولیدات داخل استان، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش 6 هزار میلیارد تومان، جذب و توسعه تکنولوژی برای صنایع، توسعه صادرات غیرنفتی و اشتغال و توانمندسازی تولیدکنندگان سیاست‌های پنج‌گانه در سند تولید و اشتغال است.
استاندار لرستان بیان کرد: در دومین کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان لرستان تفاهم‌نامه‌هایی حدود 20 هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری امضا شد که کافی است 10 درصد آن تحقق یابد.
وی با اشاره به اینکه درگذشته سیاست این بوده که دولت برای استان سرمایه گذاری کند که پول دولت مسلماً کفایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: نیاز استان چندین برابر پول دولت بوده و کافی است ما فقط بتوانیم موانع پیش روی سرمایه را برداریم.
بازوند تصریح کرد: در سال گذشته باوجوداینکه بنا بود صادرات رشد 12 درصدی داشته باشد، شاهد افزایش 21/5 درصدی صادرات استان بوده‌ایم و امسال هدف‌گذاری برای 28 درصد انجام‌شده است.
استاندار لرستان تصریح کرد: برنامه‌ای داریم که سالانه 11 هزار بیکار را مشغول کارکنیم که برای این کار نیازمند حدود 4 هزار میلیارد تومان پول هستیم یعنی برای ایجاد شغل پایدار برای هر نفر 250 میلیون تومان باید هزینه کنیم.
وی بابیان اینکه اشتغال‌زایی را با توسعه سطحی نمی‌توان حل کرد، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها نیازی برای آیندگان است که باید در برنامه‌های خود به این امر توجه کنیم.
بازوند با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم در پروژه‌های گوناگون لرستان را جوانمردانه کمک کرده است، خاطرنشان کرد: برای فرودگاه حدود 53 میلیارد تومان هزینه ضرف شد که اگر این زیرساخت آماده بود این هزینه جای دیگری انجام می‌شد.
وی افزود: با توجه به اینکه سیستم ناوبری ما تکمیل‌شده، در روزهای آینده شاهد حضور دوایر لاین دیگر برباند فرودگاه خواهیم بود که طبیعتاً پروازهای مشهد و تهران افزایش می‌یابد و برای پروازهای خارجی نیز بالغ‌بر 4 هزار میلیارد تومان تجهیزات باید داشته باشیم.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه دومین بحث زیرساخت‌ها بحث آزادراه‌ها بود که حلقه مفقوده آن آزادراه خرم‌آباد - بروجرد – اراک بود، تصریح کرد: 80 کیلومتر از آزادراه خرم‌آباد - بروجرد - اراک در لرستان قرار دارد که 70 کیلومتر آن انجام‌شده و بیش از سه هزار و 600 نفر در آن مشغول کار هستند.
 وی عنوان کرد: در راه آهن دورود - خرم‌آباد به‌عنوان بزرگ‌ترین تونل ریلی خاورمیانه هم بیش از هزار نفر مشغول کار هستند و 80 کیلومتر آن فعالانه در حال اجراست.
بازوند با اشاره به اینکه در گازرسانی روستاها در طول سه سال و نیم گذشته 700 روستا صاحب گاز شده‌اند افزود: احیای پروژه‌های راکد، هزار و 500 پروژه بسیج سازندگی و غیره نیز دستاوردهای اقتصاد مقاومتی است اما برخی افراد آن را انکار می‌کنند.
وی به احداث ساختمان جدید استانداری، شروع عملیات کارخانه لاستیک‌سازی، نجات پارسیلون، افتتاح پتروشیمی خرم‌آباد اشاره کرد و بیان کرد: در طرح تحول سلامت نیز افزایش تخت‌های بیمارستانی مدنظر بوده که تخت‌های بیمارستانی لرستان از هزار و 800 تخت با احداث درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها در استان به دو هزار و 260 تخت رسیده است.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در بحث کشاورزی نیز به‌عنوان محور توسعه باید فعالیت کنیم و از کشاورزی سنتی معیشتی به کشاورزی صنعتی و اقتصادی برسیم.
بازوند با اشاره به اینکه انتخابات برای ما همیشه یک فرصت است و مقام معظم رهبری بر این امر تأکید دارند، اظهار داشت: انتخابات را جدی بگیرید با مشارکت بالا و رعایت قانون و امنیت و وحدت تمام تهدیدهای خارجی به فرصت اقتدار کشور تبدیل می‌شود و از امانتی که به‌عنوان رأی به ما می‌دهند چه در انتخابات محلی و چه در انتخابات ریاست جمهوری باید پاسداری کنیم.
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.