کرمان؛

رفع تصرف بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال اراضی ملی

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی گفت: در یک سال گذشته ۲۹۵ میلیارد رفع تصرف فوری از اراضی جنوب کرمان انجام شده است.

رفع تصرف بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال اراضی ملی به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مصطفی آبراهام فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: در یازدهم اردیبهشت‌ماه سال 95 همزمان با 34 استان کشور، یگان حفاظت از اراضی مسکن و شهرسازی جنوب کرمان نیز راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و اعلام ستاد کل نیروهای مسلح با ایجاد یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی در منطقه جنوب کرمان با جایگاه سرتیپ دومی موافقت شدو  این نهاد برای حفاظت از اراضی ملی، پیشگیری از دخل و تصرف در اراضی، اجرای احکام قضایی و غیره به مرکزیت جیرفت تشکیل شده است که هفت شهرستان جنوبی را پوشش می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان بیان کرد: این نهاد با گشت‌های شبانه‌روزی به‌ویژه در طرح ویژه ایام تعطیلات به کار خود مشغول است و از اراضی ملی حفاظت می‌کند.

وی خاطر‌نشان کرد: یگان حفاظت از اراضی مسکن و شهرسازی جنوب کرمان در دو ماه متوالی در بحث رفع و تصرف زمین، قیمت زمین، اجرای احکام قطعی و غیره رتبه اول کشور را بین 34 استان به خود اختصاص داده است.

آبراهام با بیان اینکه مردم باید در جهت پیشگیری از رفع تصرفات قانون‌پذیر باشند و در غیر این صورت برای آنها مشکل ایجاد می‌شود با تاکید بر اینکه مردم در خرید زمین دقت لازم را داشته باشند، گفت: از مردم تقاضا می‌شود برای خرید زمین به یگان حفاظت مراجعه کنند و با استعلام‌های لازم تمامی اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی بیان کرد: باید با رعایت تمام جوانب و مشاوره با افراد خبره مورد اعتماد نسبت به اینکه زمین یا ملکی که می‌خواهند خریداری کنند جزو املاک دولتی نیست، مطمئن شوند و دقت کنند که در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوند، چرا که دچار ضرر و زیان‌های جبران‌ناپذیری می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه کل مساحت تصرف شده در جنوب، 285 هزار و 724 متر مربع است، افزود: در یک سال که از راه‌‌اندازی این نهاد می‌گذرد تاکنون 203 هزار و 474 متر مربع رفع تصرف فوری و 82 هزار و 250 متر مربع رفع تصرف قطعی انجام شده که نشان از ظرفیت نیروهای این نهاد است.

وی با اشاره به ارزش ریالی رفع و تصرفات فوری و قطعی در این منطقه، تصریح کرد: در یک سال گذشته 295 میلیارد و 565 میلیون و 500 هزار ریال رفع تصرف فوری و قطعی صورت گرفته است.

آبراهام اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تصرف در اراضی دولتی بلافاصله مراتب را در ساعات اداری با شماره تماس 03443314628 و در ساعات غیر اداری با شماره 09137625792 به مأموران اطلاع دهند تا نسبت به جلوگیری از اراضی ملی اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار