محمودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

احداث 470 واحد مسکونی در سال 96 برای مددجویان کمیته امداد

قائم مقام شهرستان‌های کمیته امداد استان تهران گفت: پيش بينی می‌شود در سال 96 تعداد 470 واحد مسكونی برای مددجویان کمیته امداد خرید و احداث شود.

احداث 470 واحد مسکونی در سال 96 برای مددجویان کمیته امدادکریم محمودی قائم مقام شهرستان‌های کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه  رويكرد جديد كميته امداد مبنی بر خروج هرچه سريعتر مددجويان از چرخه حمايتی اين نهاد است كه با توانمندسازی اقتصادی و خودكفايی خانوارهای تحت حمايت، این امر امکان پذیر می‌شود. از این رو برنامه‌ريزی 5 مرحله‌ای برای اشتغال مددجويان كميته امداد شامل شناسایی استعداد، مشاوره‌های شغلی، آموزش مهارت، پرداخت تسهيلات و تمهيدات بازاريابی محصولات به منظور توانمندسازی و اشتغال پايدار خانوارهای تحت حمايت انجام می‌شود.

محمودی در ادامه اضافه کرد: تسهيلات ارایه شده به مددجويان در بخش اشتغال به صورت قرض‌الحسنه است که خوش حسابی مددجويان در بازپرداخت اقساط تسهيلات موجب شده تا بانک‌های عامل از اعطای تسهيلات به مددجويان كميته امداد استقبال ‌كنند.

قائم مقام شهرستان‌های کمیته امداد در خصوص عملکرد حوزه مسکن برای مددجویان در سال 95 افزود: برای خريد و احداث 240 واحد مسكونی بيش از 46 ميليارد ريال در استان تهران هزينه شده که شامل 32 ميليارد و 500 ميليون ريال از محل منابع امدادی، 13 ميليارد و 600 ميليون ريال از محل اعتبارات دولتی كميته امداد، 26 ميليارد ريال از محل كمک خيران و مابقی از آورده مددجو تأمين شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تعمير و بازسازی بيش از يک هزار و 400 واحد مسكن مددجويی بيش از 32 ميليارد ريال پرداخت شده است، تصریح کرد: پيش بينی می‌شود در سال 96 خريد و احداث حدود 470 واحد مسکونی و بازسازی حدود يک هزار و 200 واحد مسکونی برای مددجویان انجام شود. 

محمودی در پایان گفت:  سقف كمک بلاعوض خريد و نوسازی مسكن توسط كميته امداد به مددجويان روستايی مبلغ 150 ميليون ريال و برای مددجويان شهری 250 ميليون ريال برآورد شده كه اولويت ارایه اين تسهيلات با زنان سرپرست خانوار و ايتام است، همچنین مقاوم‌سازی، احداث حمام، آشپزخانه، سرويس بهداشتی و تخصيص اعتبار برای تعميرات كلی و جزیی مسكن مددجويی، تكميل واحدهای نيمه‌تمام شهری و روستايی از ديگر اقدامات اين نهاد برای جامعه هدف به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.