168 پناهجو در سواحل غربی لیبی از مرگ نجات یافتند

گارد ساحلی لیبی موفق به نجات یکصد و 68 پناهجو در ساحل شهر طرابلس در غرب لیبی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گارد ساحلی لیبی شنبه شب اعلام کرد که موفق به نجات یکصد و 68 پناهجو در ساحل شهر طرابلس در غرب لیبی شده است، اما این سازمان به دلیل کمبود امکانات قادر به نجات دیگر پناهجویان نبوده است.

«اشرف بدری» از مسئولان گارد ساحلی لیبی در این باره گفته است: 2کشتی مهاجرت غیر قانونی در سواحل طرابلس دیده شدند که یکی از آنها یکصد و 68 مسافر داشت.مسافران اولین کشتی نجات داده شدند درحالی که امکانات برای نجات مسافران کشتی دوم فراهم نبود.

بدری البته اعلام نکرد که شمار مسافران کشتی دوم و افرادی که گارد ساحلی لیبی نتوانستند آنها را نجات دهند، چند نفر بود.

در همین حال رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اجلاس جمعه گذشته خود در مالت در خصوص کمک به لیبی برای کنترل بحران پناهجویان به توافق رسیدند.

نخست وزیر مالت رئیس دوره ای اتحادیه اروپا در این باره اظهار کرد، دولت لیبی برای کنترل مرزهای دریایی و زمینی اش از ما درخواست کمک کرده است.

جوزف موسکات افزود: لیبی همچنین خواهان آن است که به آنها برای مدیریت اردوگاه های پناهجویان کمک شود، جایی که مهاجران و پناهجویان در آنها نگه داری می شوند.

لیبی که صدها کیلومتر مرز ساحلی با اروپا دارد، از مهم ترین مراکزی است که مهاجران غیر قانونی جنوب آفریقا، این کشور را به عنوان سکوی پرتاب خود به اروپا انتخاب می کنند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار