اصفهان؛

احداث مرکز داده و پژوهش و نوآوری ایریسا‏ با حمایت شرکت فولاد مبارکه

رئیس شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان گفت: شرکت فولاد مبارکه نقش بسزایی در راه‌اندازی و شکل گیری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، مهدی کشمیری در آیین آغاز عملیات احداث مرکز داده و پژوهش و نوآوری ایریسا‏ که با حمایت و مشارکت فولاد مبارکه انجام شد بر ضرورت فعالیت بیشتر شرکت های فولادی به ویژه شرکت فولاد مبارکه در این شهرک تأکید کرد.

وی خواستار ادامه این همکاری‌ها و تقویت روابط پژوهشی و اقتصادی بین شهرک علمی و تحقیقاتی و شرکت فولاد مبارکه شد . گفت: فولاد مبارکه با حضور فعالانه خود می تواند نقش ویژه‌ای را در رشد و توسعه شرکت های خصوصی فعال در عرصه فولاد مستقر در این شهرک داشته باشد.

وی در ادامه با طرح ایده راه‌اندازی پارک تخصصی در حوزه فولاد گفت: در صورت همکاری و مساعدت فولاد مبارکه و راه‌اندازی این پارک، توسعه قابل توجهی در عرصه صنعت و فولاد کشور ایجاد می شود.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با معرفی اجمالی این شرکت افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین پارک و مرکز رشد در کشور شناخته شده و اکنون نزدیک به 500 شرکت بزرگ و کوچک با اشتغال 6 هزار نفر در این مجموعه به صورت مستقل در عرصه های پژوهش و اقتصادی دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند.

کشمیری توجه به مباحث اقتصادی را رویکرد نخست این شهرک عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه بخشی از فعالیتهای این شهرک در عرصه پژوهشی و تحقیقاتی است، اما عمده فعالیت آن در زمینه اقتصادی با تکیه بر نیروی انسانی متخصص، خلاق و نخبه است.

وی همچنین از گردش مالی 15 هزارمیلیارد ریالی این شهرک خبر داد و گفت : در 2 سال گذشته 25 نفر از اعضای هیات وزیران از این مجموعه بازدید کرده‌اند و عملکرد این شهرک مورد تحسین تمامی مسئولان داخلی و خارجی بازدیدکننده قرارگرفته است.

کشمیری در ادامه سخنان خود از حضور شرکت ایریسا در این شهرک به منظور تأسیس مرکز داده و پژوهش و نوآوری ایریسا استقبال و اظهار امیدواری کرد که این مرکز به زودی به بهره برداری رسیده و خدمات آن در حوزه فولاد، توسعه و شکوفایی صنعت را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ایریسا نیز با بیان اینکه تأسیس این مرکز در سالهای گذشته با تأخیر همراه بوده اظهار امیدواری کرد با حمایت و مشارکت شرکت فولاد مبارکه این پروژه طی دو سال آینده به بهره برداری برسد.

محمد طاهری هدف از راه اندازی این مرکز را ایجاد زیرساخت سامانه های فناری اطلاعات فولاد مبارکه، ارائه خدمات فناوری به شرکت های عضو و مشتریان، استقرار مرکز داده و پشتیبان فولاد مبارکه، توسعه و ارائه خدمات فناوری با رویکرد پردازش اطلاعات، سرمایه گذاری با هدف صرفه جویی در هزینه های فناوری اطلاعات گروه و ایجاد فرصت های شغلی و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی عنوان کرد.

وی اجرای این پروژه را در پنج مرحله کاری عنوان کرد و گفت: این پروژه در مساحت یک هزار و 300 مترمربع در دوطبقه با ظرفیت اسمی 132 رک تجهیزاتی و با هزینه 30 میلیارد ریال در مدت2 سال به بهره برداری خواهد رسید.

طاهری با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: از جمله مزایا و فرصتهای ایجاد شده تأسیس این مرکز داده می توان به ایجاد درآمد 5 تا 7 میلیارد ریالی از محل ارائه خدمات، تحقق راهبرد فولاد مبارکه در زمینه های مختلف، ایجاد 15 فرصت شغلی مستقیم و 100 فرصت شغلی غیرمستقیم، توسعه کاربردی بر مبنای تکنولوژی و ایجاد فرصت برابر برای دانشجویان و بهره گیری از دانش و تخصص اندیشمندان در زمینه های مرتبط اشاره کرد.

فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.